Segélyhívás koppantásokkal
A 112-es operátorának kérdéseire csak koppantásokkal tudott reagálni a segélykérő, írja a police.hu.
Fulladási rohama miatt hívta a 112-es segélyhívót egy nő egy Fejér megyei községből 2018. augusztus 24-ére virradóan. A Miskolci Hívásfogadó Központ operátora először csak szuszogást hallott a telefonban, végül úgy tudott kommunikálni a bejelentővel, hogy eldöntendő kérdéseire egy koppantás jelentette a nemet, több koppantás az igent.
Hamar kiderült, hogy mentőre van szükség. A rendszer automatikusan jelzi a hívás kezdeményezésének hozzávetőleges helyszínét; a címet a kezelő a koppantásos módszerrel pontosította. Az operátor felvette a kapcsolatot a mentőszolgálattal, akik a hívástól számított negyedórán belül a helyszínen voltak, ellátták, majd kórházba szállították a gégekanülje miatt beszélni képtelen asszonyt.
Találékonyságáért, kiemelkedő szakmai helytállásáért Hegedűs Istvánnét, a Miskolci Hívásfogadó Központ operátorát dr. Halmosi Zsolt r. vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes 2018. szeptember 3-án elismerésben részesítette, közli a lap.