hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.
hirdetés
hirdetés

Elégedettebb a beteg, ha...

Mi boldogítja a beteget egy patikában? - erről ír nemzetközi kutatások tapasztalatai alapján a PharmaOnline.

A betegek kiszolgáltatottsága csökken, önbizalma épül, az orvos-beteg bizalmi, kétoldalú és egyenrangú viszonya visszaáll, sőt többszereplős kapcsolati hálóvá szélesedik a gyógyszerészek által – jelzi a lap korunk jellemzőit. Az információs boom a betegek öndiagnózisát és öngyógyszerezését fokozza. Mindezek a tendenciák a patikusokat újabb és újabb feladatok elé állítják és részükről új kompetenciákat, készségeket, ismereteket és kommunikációs módszereket igényelnek – szűrik le a következtetést.

A gyógyszertárakban a vásárlói elvárásokat vizsgálva a kutatók azt tapasztalták, hogy leginkább a kényelmi szempontok, a kínált termékválaszték, annak árszintje, a patikában átélt tapasztalatok és patikai szolgáltatások vezetnek vevői elégedettséghez.

Amerikában a kutatók úgy találták, a fogyasztói elégedettség magasabb volt az alábbi esetekben:

  1. Az online vásárlók körében a patikai megrendelést éjszakai órákban is kiszállították és a szolgáltatás ingyenes volt.
  2. A vevői elégedettséget növelte, ha a gyógyszertár elkülönített egy olyan részt, ahol a beteg diszkréten beszélhetett a patikussal anélkül, hogy a sorban állók hallanák.
  3. A betegelégedettség szignifikánsan magasabb volt azoknál a patikáknál, ahol elbeszélgettek a beteggel a gyógyszerről, adagolásról, mellékhatásokról a receptkiváltás alkalmával.
  4. A válaszadók nagymértékben értékelték azokat a patikákat, amelyek egyéb egészségügyi szolgáltatásokat is nyújtottak.
  5. Az amerikai tanulmány a várakozási időt vizsgálva azt tapasztalta, hogy míg 2010-ben 7 perc várakozási idő szignifikáns hatással volt a fogyasztói elégedettségre, 2011-ben már 3 perc feletti várakozási idő jelentősen csökkentette a fogyasztói elégedettséget – olvasható a pharmaonline.hu cikkében.
(forrás: PharmaOnline )
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés