Elégedettebb a beteg, ha...
Mi boldogítja a beteget egy patikában? - erről ír nemzetközi kutatások tapasztalatai alapján a PharmaOnline.
A betegek kiszolgáltatottsága csökken, önbizalma épül, az orvos-beteg bizalmi, kétoldalú és egyenrangú viszonya visszaáll, sőt többszereplős kapcsolati hálóvá szélesedik a gyógyszerészek által – jelzi a lap korunk jellemzőit. Az információs boom a betegek öndiagnózisát és öngyógyszerezését fokozza. Mindezek a tendenciák a patikusokat újabb és újabb feladatok elé állítják és részükről új kompetenciákat, készségeket, ismereteket és kommunikációs módszereket igényelnek – szűrik le a következtetést.
A gyógyszertárakban a vásárlói elvárásokat vizsgálva a kutatók azt tapasztalták, hogy leginkább a kényelmi szempontok, a kínált termékválaszték, annak árszintje, a patikában átélt tapasztalatok és patikai szolgáltatások vezetnek vevői elégedettséghez.
Amerikában a kutatók úgy találták, a fogyasztói elégedettség magasabb volt az alábbi esetekben:
- Az online vásárlók körében a patikai megrendelést éjszakai órákban is kiszállították és a szolgáltatás ingyenes volt.
- A vevői elégedettséget növelte, ha a gyógyszertár elkülönített egy olyan részt, ahol a beteg diszkréten beszélhetett a patikussal anélkül, hogy a sorban állók hallanák.
- A betegelégedettség szignifikánsan magasabb volt azoknál a patikáknál, ahol elbeszélgettek a beteggel a gyógyszerről, adagolásról, mellékhatásokról a receptkiváltás alkalmával.
- A válaszadók nagymértékben értékelték azokat a patikákat, amelyek egyéb egészségügyi szolgáltatásokat is nyújtottak.
- Az amerikai tanulmány a várakozási időt vizsgálva azt tapasztalta, hogy míg 2010-ben 7 perc várakozási idő szignifikáns hatással volt a fogyasztói elégedettségre, 2011-ben már 3 perc feletti várakozási idő jelentősen csökkentette a fogyasztói elégedettséget – olvasható a pharmaonline.hu cikkében.