hirdetés
2024. április. 27., szombat - Zita.
hirdetés

A mesterséges intelligencia lesz a világ legjobb orvosa?

Az ITBusiness szerint a K Health digitális egészségügyi startup mesterséges intelligenciára épülő chatbotja 3 millió ember kezelésében segített az orvosoknak.

A K Health társalapítója, Allon Bloch épp erre a problémára keresett ellenszert, mikor startupja belevágott egy mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot kifejlesztésébe, ami képes feldolgozni és elemezni a tüneteinket és kórtörténetünket. Teszi mindezt több millió beteg előre betáplált adataival vetve össze azokat, hogy végül javaslatot tegyen egy előzetes diagnózisra egészségügyi állapotunkat illetően.

„Megpróbáltuk létrehozni a világ legjobb orvosát”, mondta Bloch a hét éve alapított New York-i startup vezérigazgatója. Egyelőre még nagyon távol állnak attól, hogy a mesterséges intelligencia lecserélje a hús-vér orvosokat, eképp a K Health technológiája a legjobb esetben is „csak” kiváló digitális asszisztensnek nevezhető. Ugyanakkor az anamnézis, a kórelőzmények és betegadatok felvétele időrabló adminisztratív teher az orvosok vállán, melyen könnyíthet a megoldás.

Az új K Health chatbot egy átlagos pácienstől körülbelül 25 kérdésre adott válaszát gyűjti be kevesebb mint öt perc alatt. Mivel a bot természetesen nem képes orvosi tanácsot adni, ezek után összeköti a beteget egy emberi orvossal vagy nővérrel, akik onnan átveszik a csevegést. A saját kezelőfelületén immár a ők kapják meg a klinikai összefoglalót a beszélgetésről, amely legfeljebb 5 lehetséges diagnózist tartalmaz, miközben mentesülnek az adatok elektronikus kórlapra rögzítésének terhe alól.

„A bot nem fárad el, nem siet haza a családhoz, és soha nem látott előttünk túl sok beteget,” mondta Bloch. Az MI eddig az USA 48 államában, több mint 3,1 millió csevegést folytatott betegekkel, akik még nem jártak az orvosnál. Tavaly a K Health bevétele 52 millió dollár volt és a cég egyelőre még nem nyereséges. Az üzleti tevékenység körülbelül 40 százaléka a kapcsolódik közvetlenül a fogyasztókhoz, a többi vállalati szerződéseken keresztül történik, jellemzően biztosítók bevonásával.

A chatbot magja egy nyelvi modell, ami hasonló a mindenki által jól ismert OpenAI ChatGPT-jéhez. A fő különbség az, hogy a K Health modelljét kisebb, specifikus egészségügyi adatkészletekkel tanították, kihagyva a folyamatból a nyílt internet összes zavaró, sokszor ellenőrizetlen adatát. Az egyik kulcsfontosságú újítás az, hogy a bot képes megjósolni „a következő legjobb kérdést”, amelyet fel kell tenni a páciensnek, amihez speciális algoritmusok rétegeit használja a nyelvi modellen felül, és bár előfordult, hogy a K Health MI nem volt képes megjósolni a diagnózist, de legalább nem is hozott létre nem létező, hamis betegségeket – írja az ITBusiness.

(forrás: IT business online)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés