Egészségipar
Számítógépes játékkal felállított radiológiai diagnózis
A radiológusok sokszor hosszú órákat töltenek a digitális röntgenfelvételek elemzésével, mire megszületik a végső diagnózis. A képernyő merev nézése kényszerhelyzetbe rögzíti a testet, és ugyanilyen egyoldalú igénybevételt jelent a számítógép billentyűzetének és egerének használata is. Mindez idő előtti kifáradáshoz, a figyelem lankadásához, ezáltal a diagnosztikai pontosság óhatatlan csökkenéséhez vezet, emellett jól körülírható testi tünetekben (többek között carpal tunnel szindrómában) is megnyilvánulhat.
A Weill Cornell Medical College szakembereit e felismerés vezette arra, hogy olyan távirányító szerkezetet készítsenek a röntgenfelvételek képernyőre hívásához, illetve a szükséges mérések és elemzések elvégzéséhez, mely merőben más kézmozgásokat kíván meg a vizsgálótól, mint a számítógépes navigálásra hagyományosan alkalmazott billentyűzet és egér.
Kézenfekvő megoldásként kínálkozott, hogy a népszerű számítógépes játék, a nintendo távirányításának elvét vigyék át a radiológiai diagnosztikai komputerek világába, ily módon ugyanis a csukló és az ujjak korábbi kényszertartása helyett a csukló forgatásával vihető a kurzor a megfelelő pozícióba. Az új módszer további előnye, hogy a radiológus bármilyen, számára kényelmes testhelyzetet felvehet a leletkészítés során, hiszen a vezetékek hossza sem határolja be többé mozgásterét.
A számítógépes játékból kölcsönzött távirányítót egyelőre kísérleti jelleggel használják a Weill Cornell Medical College radiológus rezidenseinek oktatásában. Az eszköz adaptálása dr. Georg Shih radiológus professzor érdeme, aki úgy nyilatkozik a MedicalNewsToday internetes oldalon, hogy az első előnyök máris megmutatkoznak abban, hogy csukló forgatásával mozgatható, vezeték nélküli távirányító a korábbinál jóval aktívabb részvételre sarkallja a szakorvosjelölteket, ez pedig az adott idő alatt elsajátított ismeretanyag bővülésében kamatozik.
Dr. Simonfalvi Ildikó