Oltási kedv: egyelőre a negatív ösztönzőkkel operál a kormány
A bizonytalanok és szkeptikusok meggyőzéséhez a mostani reklámkampánynál kreatívabb megoldások kellenek itthon a Növekedés.hu szerint.
Magyarországon a KSH legutóbbi, május 20-án közzétett felmérése szerint az emberek több, mint 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vagy már be van oltva, vagy biztosan, illetve talán beoltatja magát. Az oltást ellenzők és a választ megtagadók aránya tehát 20 százalék körüli volt, ami abszolút ideális lenne a 70-80 százalékos átoltottság eléréséhez, vagyis egy jelentős nyájimmunitáshoz.
A helyzet ugyanakkor az, hogy az az ötmillió ember, akit eddig itthon beoltottak, a hivatalos tájékoztatás szerint már a 90 százaléka a regisztráltaknak. Ez pedig azt jelenti, hogy eddig egyelőre 5,5 millió körül van az oltásra regisztráltak száma, ez pedig nem éri el a kívánatos 6-7 millió főt.
A KSH már említett felméréséből látszik, hogy most már főként a képzetleneken és a fiatalokon a sor, őket kell elsősorban meggyőzni az oltás szükségességéről. A 15 és 29 évesek alig több mint 43 százaléka oltatta már be magát, vagy tervezi, hogy biztosan így tesz, az általános iskolát végzetteknél is alig 51 százalékos ez az arány.
A kormány eddig javarészt a hagyományos marketing-eszközökkel operált: plakátok, televíziós, rádiós és netes hirdetések, ám ezek láthatóan nem érték el a legfiatalabbak ingerküszöbét.
Az ő esetükben, egyelőre legalábbis úgy tűnik, a negatív ösztönzővel operálnak: akinek nem lesz védettségi igazolványa, az tulajdonképpen búcsút inthet minden szórakozásnak: nem utazhat, és nem hogy koncertre, fesztiválra, de még moziba, étterembe, kocsmába sem mehet.
A Növekedés.hu azt is összeszedte, külföldön hogyan igyekeznek pozitív ösztönzőkkel rávenni az embereket az oltások felvételére.