Milliárdok új gépekre Budapesten
Még ebben a hónapban kiírják a fővárosi kórházfejlesztési projekthez kapcsolódó orvosi gép-műszer közbeszerzést, írja a Magyar Idők.
Két tucat kórház számára összesen több mint 21 milliárd forint értékben szerez be még az év végéig orvosi gépeket és műszereket, valamint informatikai eszközöket az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) és a Magyar Honvédség Egészségügyi Központ (Honvédkórház).
Az egyenként 192 millió és 3,7 milliárd forint közötti forrásból többek között 2 új MR-t, 5 CT-t, egy sugárkezeléshez szükséges lineáris gyorsítót és négy nagy érfestő készüléket vásárolnak központi közbeszerzéssel a fővárosi és Pest megyei kórházaknak.
A régió kórházi fejlesztését célzó Egészséges Budapest program (EBP) keretében biztosított kormányzati pénzből emellett számos korszerű endoszkóppal, mikroszkóppal, műtéti eszközzel, valamint több száz modern betegággyal is gyarapodnak az érintett intézmények. A közbeszerzést várhatóan még augusztusban kiírják, és a tervek szerint az új gépeket év végéig üzembe is helyezik – közölte a Magyar Idők érdeklődésére az EBP miniszteri biztosa.
Cserháti Péter jelezte: közben már javában zajlanak azoknak az épületfelújítási munkáknak az előkészületei, amelyekre mintegy 11 milliárd forint uniós forrás áll rendelkezésre a kormány döntése alapján. A munkálatokat ugyan legkésőbb az uniós ciklus végéig, 2020-ig kell csak lezárni, a cél azonban az, hogy ennél lényegesen gyorsabban megvalósuljanak a tervek, a kivitelezési munkálatoknak ezért már 2018-ban el kell kezdődniük – hangsúlyozta Cserháti Péter.
A lap ír arról is, hogy kötött pályás közösségi közlekedési kapcsolat épülhet ki a tervezett dél-budai egészségügyi központhoz. Információik szerint a XI. kerületi önkormányzat azzal a megjegyzéssel adta át térítésmentesen a Dobogó városrészben lévő ingatlanait, hogy az ott megvalósuló szuperkórházhoz korszerű, nagy kapacitású kötött pályás elérhetőséget biztosítanak számukra, tekintettel az intézményt igénybe vevő nagyszámú idős emberre, a látogatókra és nem utolsósorban az ott dolgozókra.
A kötött pályás fejlesztési lehetőségek behatároltak: a budai oldalon trolihálózat nincs, és az sem valószínű, hogy az Etele tértől a 4-es metrót középtávon kivinnék a városból. Az egyetlen lehetőség, ami így szóba jöhet, a villamos. A Dobogó nevű városrészhez a Kelenföldi pályaudvar–Etele tér villamos-végállomások – 19, 49, és a közeljövőben az 1-es –, valamint a 41-es járat kamaraerdei vonala van közel.