hirdetés
2024. november. 23., szombat - Kelemen, Klementina.

Elégedetlen magyarok

Magyarországon csupán az emberek egyötöde mondta azt, hogy jó az ellátás minősége, írja egy felmérés eredményeire hivatkozva a Magyar Idők.

Globális áttekintés az egészségügyi ellátásról – ezzel a címmel jelent meg nemrég az Ipsos-felmérése, amelynek során 27 országban több mint 23 ezer embert kérdeztek meg idén tavasszal az egészségügyi ellátással kapcsolatban. Összességében a megkérdezettek 45 százaléka volt elégedett az országában igénybe vehető egészségügyi ellátás minőségével, az értékelésnél az orvosok, kórházak, diagnosztikai vizsgálatok és gyógyszerek elérhetőségét, hozzáférhetőségét vizsgálták. A legtöbben Nagy-Britanniában (73 százalék), Malajziában (72 százalék) és Ausztráliában (71 százalék) adtak pozitív értékelést.

A legrosszabb minősítést Lengyelországban, Oroszországban és Szerbiában kapta az ellátórendszer (mindössze 14, 16, illetve 18 százalékos elégedettséggel), de e téren Magyarországon sem jó a helyzet, ugyanis az embereknek csupán az egyötöde mondta azt, hogy jó az egészségügyi ellátás minősége, 39 százalék szerint sem nem jó, sem nem rossz, míg 41 százalék kifejezetten rossznak, illetve szegényesnek ítélte.

A problémák közül első helyen a kezeléshez való hozzáférést, illetve a hosszú várakozási időket kifogásolták a legtöbben, főként Lengyelországban (70 százalék), Szerbiában (68 százalék) és Magyarországon (65 százalék).

A megfelelő számú egészségügyi személyzet hiányát jelölték meg az emberek világszerte a második legsúlyosabb gondnak, amit leginkább a svédek (68 százalék), a franciák (67 százalék), a magyarok (63 százalék) és a németek (61 százalék) nehezményeztek.

További adatok a Magyar Időkben.

(forrás: Magyar Idők)

Könyveink