hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.

Egyelőre nincs tumultus a rendelőkben

A betegellátás mintegy 20 százaléka telefonon, azaz távvizitben zajlik továbbra is, tudta meg a Weborvos Pásztélyi Zsolttól, a nyolc szakrendelőt tömörítő Vasútegészségügyi Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetőjétől, a Medicina 2000 Magyar Járóbeteg Szakellátási Szövetség elnökétől.

Óvatosak a betegek, nem akarnak még kimozdulni otthonról, ha nem muszáj – tapasztalják az ellátók. Például a korábban kiemelkedően sok beteget fogadó, hosszasabb várakozás után elérhető kardiológiai szakrendelést most meglepően kevesen keresik fel. Ennek az is oka, hogy a veszélyhelyzet miatt a szakorvosi javaslatok nem jártak le, és a gyógyszereket telefonon is kérhetik a betegek akár a kardiológusuktól, akár a háziorvosuktól.

A másik, korábban szintén hosszú betegfogadási idővel működő endokrinológia esetében ugyanakkor nagyon bevált a távkonzultációs lehetőség, így itt kifejezetten jól haladnak a betegellátással, a betegfogadási listák nem nőttek.

A (pre)triázs alkalmazása több embert igényel az ellátóktól. A szakrendelők bejáratánál két szakdolgozó ellenőrzi szóbeli kikérdezés és hőmérés (elektronikus távmérő) segítségével, ki léphet be az épületbe. A bejárat előtti várakozás időnként konfliktusokat szül a betegek körében. Ahogy nő a személyesen jelentkező betegek száma, úgy valószínű, hogy újabb szakdolgozót is be kell állítani a bejárati ellenőrzéshez.

Ma már körülbelül 3500 beteg ellátása zajlik naponta a nyolc szakrendelőben, egyötödüket távkonzultációban gondozzák. Ilyenkor mindig az intézmény hívja vissza a beteget, egy visszahívásra maximum egy hetet kell várniuk az érintetteknek, a személyes betegfogadásoknál sincs kirívóan magas várakozás, állította a Weborvosnak Pásztélyi Zsolt.

(forrás: WebOrvos)

Könyveink