A felnőtt lakosság többsége ragaszkodik megszokott gyógyszeréhez
A lakosság egy része nyitott az alternatív gyógyszer vásárlási megoldásokra, ezek közül a legjellemzőbb a drogériában történő beszerzés (37 százalék), a hipermarketet a lakosság 12 százaléka, a benzinkutakat pedig 7 százaléka választja. A felnőtt lakosság nagyobb részének (63 százalék) fontos a gyógyszertári környezet, 40 százalékuk kizárólag a patikában történő vásárláshoz ragaszkodik vény nélkül kapható (OTC) termékek esetén is, jellemzően a nők, az idősebb korosztályhoz tartozók, illetve az alacsony státuszúak. A férfiak, a fiatalabb korosztály tagjai, a gyermektelenek és a magas státuszúak számára kevésbé számít, hol vásárol, mert nincs szüksége gyógyszerész jelenlétére OTC termékek vásárlása esetén - derül ki a Szonda Ipsos felméréséből.
A felnőtt lakosság 44 százaléka márkahűnek vallja magát, 45 százaléka néha vált, míg 11 százaléka gyakran cseréli egyik márkát a másikra. Azoknál, akik mindig ugyanazt a márkát vásárolják, 88 százalékban a jól bevált, megfelelő hatékonyságú termék a magyarázat. Jóval kevesebben hivatkoznak viszont az árra (26 százalék), és közel ugyanennyien idegenkednek az ismeretlen termékektől.
Forrás: Világgazdaság Online