Virtuális doktor
Diszpécserszolgálat
Fullad a gyerek – hívjak mentőt? Belázasodtam – ne repüljek? A közeljövőben talán lehetőség nyílik arra, hogy az érdeklődők hasonló kérdéseikkel ne a háziorvost vagy a mentőszolgálatot keressék. Ha az ötlet bizalmat kap, az éjjel-nappal működő DoktorINFO szolgálat lesz az elsődleges útmutató, és az orvosoknak is több idejük jut a gyógyításra.
Soha akkora érdeklődés nem volt az egészségügyi szolgáltatások, a gyógyászati termékek, az edzőprogramok, a természetes élelmiszerek és a wellness-könyvek iránt, mint napjainkban. Nemzetközi tendencia, hogy az emberek kezdenek felelősségteljesebben gondolkodni az egészségükről. Szeretnének minél több információhoz jutni, hogy maguk határozhassanak életvezetési elveikről. A korábban sokszor hallott mondat – „Döntse el ön, doktor úr, én nem értek hozzá” – már nem hangzik el olyan gyakran, mint mondjuk tíz évvel ezelőtt.
Az információéhséget számos társadalomban érzékelik, de Angliában, az Egyesült Államokban, illetve Skandináviában már a megoldást is megtalálták a csillapítására. A hazai projekt gazdái elsősorban a brit NHS Direct sikertörténetére alapozva indítanának el Magyarországon is egy huszonnégy órás internetes és telefonos segítségnyújtó hálózatot. Az angol NHS Direct hívóinak 97 százaléka elégedett a szolgáltatással. A 10-15 perces beszélgetés után a legtöbben mást tettek, mint amit azelőtt szándékoztak. Négyszer annyian látták el magukat, mint ahányan ezt tervezték. Voltak, akiket rá kellett beszélni egy alaposabb kivizsgálásra, de sokkal többen akadtak olyanok, akiknek az olcsóbb ellátási szint is megfelelt, pedig eredetileg rögtön mentőt hívtak volna, vagy szakorvoshoz készültek.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!