hirdetés
hirdetés
2024. május. 03., péntek - Tímea, Irma.
hirdetés

Ízelítő

Teljesítménynövelés, betegközpontúság olcsón

Meg lehetne könnyíteni az ápolók munkáját. Nem tajtékoznának a betegek, akik huszadszorra is hiába próbálják felhívni az állandóan mással beszélő kórházat. Nem várnának órákig a rendeléseken az időre berendelt páciensek. Másutt már megoldották.
Egy finn kórházban az SMS-alapú előfoglalási rendszer 20 százalékkal csökkentette a meghiúsult orvos-beteg találkozások számát. Ez a csökkenés az adminisztratív munkában kilenc ápoló éves munkájával volt ekvivalens – lehetővé téve, hogy a felszabadult időt a betegellátásra fordítsák.
 
A rendszert kalakító Tieto cég néhány évvel ezelőtt Németországban is beindított egy interaktív SMS-szolgáltatást. A német rendszer találkozó-megerősítésre, páciens-figyelmeztetésre is alkalmas, valamint az időpontot lemondó beteg helyébe talál másikat, és értesíti is. 
 
Az SMS-szolgáltatások jelentékeny egészségügyi előnyökkel járnak: egyszerűsítik az egészségügyi szakemberek napi rutinját, javítják a szervezet hatékonyságát, gyorsítják az ellátáshoz való hozzáférést, és előmozdítják, hogy a betegek felelősséget vállaljanak a saját ellátásukhoz való hozzáférésben. Az SMS-alapú előfoglalási rendszer beteg-orientált.
 
A North Karelia Central Hospital (PKKS) ortopédiai klinikáján az SMS előfoglalási rendszer 20 százalékkal csökkentette az időpontváltozások számát. Az előzetes eredmények szerint, az új rendszer időpontfoglalással foglalkozó nővérenként mintegy 10–15 százalék munkaidőt takarít meg a fülészeti klinikán. A gyermekgyógyászati klinika járóbeteg rendelésén az SMS előfoglalási rendszer jelentősen, egy harmaddal csökkentette az összes telefonhívások számát; az új időpont kérésével kapcsolatos hívásokét pedig több mint 60 százalékkal.
 
„Az SMS-szolgáltatás hozzájárul ahhoz, hogy az egészségügyi szakemberek képesek legyenek megbirkózni feladataikkal – s ugyanakkor javítja a betegeknek nyújtott szolgáltatások színvonalát. A fokozott hatékonyság a kórházakban is jelentős tényező. Ha az SMS-szolgáltatások növelik a hatékonyságot 17 százalékkal, akkor száz euro 117 eurová válik " – mondta Ari Laurila, a Tieto szakmai fejlesztője.
 
Kolin Péter, elitmed.hu


 
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés