Számítógépek vehetik fel a betegek panaszait
Az újítást már tesztelik egy dél-londoni kórházban, ahol máris jelentősen csökkent a várakozási idő a sürgősségin, közli a szeretlekMagyarország.hu.
Hasznos újítást vezetnének be a sürgősségi betegellátásban Angliában, hogy könnyítsenek az orvosok és az asszisztensek terhein. E szerint a páciensek kapnak egy tabletet, amelyen kérdéseket kell megválaszolniuk a sérülésükkel vagy a betegségükkel kapcsolatban, így a gép regisztrálhatja a panaszokat.
A sorukra váró betegeknek nagyjából 4 percükbe telik megválaszolni a kérdéseket, amely jóval kevesebb idő, mintha egy asszisztensnek vagy nővérnek mondaná el a panaszait. Ez ugyanis átlagosan 8-10 percet igényel.
Az előzetes adatfelvétel előnye az is, hogy a sürgősségi osztályon dolgozók a számítógépes rendszeren keresztül láthatják, milyen panaszokkal érkeztek a páciensek, így felmérhetik, melyikük állapota súlyosabb, kit kell előre venniük. Ezzel véget vethetnének az érkezési sorrendben történő rendszernek.
A módszert már tesztelik a dél-londoni Queen Mary’s Sidcup kórház sürgősségi osztályán, ahol az átlagos várakozási idő már kevesebb, mint 2 óra a tableteknek köszönhetően.
A technológiai fejlődés nagy előrelépéseket hozhat a betegellátás minőségének javításában, és létfontosságú is lesz az egyre növekvő igények kezeléséhez. De mindig óvatosan kell eljárnunk. Nem szabad azt gondolni, hogy a számítógépek helyettesíthetik az orvosokat és a nővéreket. Az az idő még messze van, véli Carrie MacEwen professzor, a 220 ezer orvost számláló Academy of Medical Royal Colleges elnöke, írja a Daily Mail alapján a honlap.