Portugál fado, arab lant, andalúz flamenco
Dzsessz és világzene
Wim Wenders költői érzékenységű filmje, a Lisszaboni történet tette szélesebb körben népszerűvé azt a csodálatosan gazdag, szerteágazó, kétszáz éves múltra visszatekintő zenei műfajt, amit fado néven ismerünk, s amit ismeretterjesztő könyvekben portugál bluesként is emlegetnek. A filmben szerepelt Teresa Salgueiro énekesnő is, a Madredeus zenekar szólistája, aki csipkefinoman szőtt, fájdalmas- melankolikus dalaival nemcsak szülőhazájában, Portugáliában, hanem Európa-szerte felhívta magára a figyelmet. A Madredeus tudatosan és sokat merít a fado mint sajátos városi népzene hagyományaiból, de sok tekintetben át is értelmezi, továbbgondolja azt. Az elmúlt tizenöt évben szimfonikus zenekarral és DJ-kkel is együtt dolgoztak, s közben lemezről lemezre képesek voltak új értékeket felmutatni, közvetíteni. Teresa és muzsikustársai az elmúlt másfél évben a speciálisan lisszaboni tematikájú, a város nagy folyójára utaló, Faluas Do Tejo című lemezzel járják a világot, s minden bizonnyal ezt hozzák magukkal Budapestre is: október 20-án, a Művészetek Palotájában a Mediterrán Fesztivál keretében lépnek fel. A zeneünnep másik két napján a görög, illetve a dél-itáliai zenekultúrából ad ízelítőt Savina Yannatou és Primavera en Salonico nevű zenekara, illetve a nápolyi Spakka-Neapolis 55.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!