Megállíthatatlanok a volt dohányosok
Kiemelkedő eredményt ért el az Európai Bizottság 2011 júniusában indított “A volt dohányosok megállíthatatlanok” kampánya: az üzenet több mint másfél millió emberhez jutott el; 500 európai dohányosból egy az Európai Bizottság innovatív online egészségügyi eszközét, az iCoach programot használja a leszokáshoz.
A „Volt dohányosok megállíthatatlanok” kampány központi eleme az iCoach, egy interaktív, online leszokás-támogató eszköz, amely már bebizonyította hatékonyságát. Működésének lényege, hogy elemzi használójának dohányzási szokásait, és ennek alapján naponta, személyre szabott támogatást és tanácsot ad a dohányosnak a leszokási folyamat egyes fázisaiban. Az iCoach már Android és iOS rendszerű mobilkészülékeken is elérhető.
Idén a kampány magyarországi tevékenységének középpontjában a LEN (Európai Úszószövetség) 31. Úszó Európa-bajnokságon való kiállítói részvétel, valamint a Légúti Betegek Országos Egyesülete, a Szövetség a Dohányzás Visszaszorításáért, Budapest Főváros Kormányhivatala Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve és a Pápai Páriz Egészségnevelési Országos Egyesület közreműködésével a KÖKI Terminálban tartott egészségügyi rendezvény álltak.
Szeptemberben a gödöllői Szent István Egyetemen olyan egészségügyi rendezvény tartottak, amelynek fókuszában a dohányzásról való leszokás támogatása állt. Több száz diák kereste fel a „Volt dohányosok” standját, hogy a kampányról tájékozódjanak, regisztráljanak az iCoach programra, valamint hogy tanácsot kapjanak leszokási elhatározásuk sikeres kivitelezéséhez.
A Megállíthatatlanok kampány sikeresen együttműködött az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletével is. A Sziget Fesztiválon kialakított tanácsadó standon kívül a Csobbanj Európával! nyári programsorozat rendezvényein is megismerkedhettek az érdeklődők a kampánnyal.
A legfrissebb adatok szerint Magyarország az Európai Unió országai között a 9. helyen áll az iCoach regisztrációk számát illetően (11.398 felhasználó), amely a teljes uniós regisztrációszámnak (250.000) mintegy 5 %-a. A közösségi média által elért célcsoportra vonatkozóan (2.716.092) is jól teljesít a kampány hazánkban, hiszen a 102.183 Facebook rajongó a 12. helyet jelenti a 27 EU ország közül.
John Dalli, az Európai Bizottság egészségügyi biztosa elmondta: „ Jómagam is néhány éve szoktam le a dohányzásról, így tudom, hogy ez a folyamat milyen nehéz tud lenni. Meggyőződésem, hogy ez az új kampány és annak leszokás-támogató eszköze képes megváltoztatni az emberek életét és így ’megállíthatatlanokká’ válhatnak”.