Mazsolázó bevásárlásra készül az Egis
Javában keresi az Egis, hol kezdje meg terjeszkedési offenzíváját – írja az Investor.hu.
A lap szerint a szóbajöhető térségek: a közép-kelet-európai régió, a FÁK-országok, illetve a török piac. Hodász István vezérigazgató szavaiból azt szűrik ki, hogy a korábban jelzett 100 millió eurót valószínűleg több kisebb eszköz vásárlására költené el a cég. Miközben a gyógyszercég nagy reményeket fűz biohasonló termékéhez, az igazi durranás az lenne, ha a bíróság zöld utat adna az USÁ-ban megaforgalmú vérnyomáscsökkentő szer generikus változata terítésének.
A hosszabb interjúban az új termékek piacra vitelét is érintették:
„Ezzel kapcsolatban két ponton várható eltérés az eddigi stratégiánkhoz képest. Az egyik: a biotechnológiai termékekkel való piacra lépés. Mi vezetjük be Európa első biohasonló monoklonális antitestét, a dél-koreai Celltrionnal nyolc termékre és 17 országra kötött együttműködési megállapodás alapján. A másik: tavaly átadtunk két kutatás-fejlesztési létesítményt is Magyarországon, ami lehetővé teszi, hogy olyan hozzáadott értékű generikus készítményeket fejlesszünk, amelyek eddig hiányoztak a termékpalettánkról. Ezek ismert hatóanyagú készítmények, amelyeket új gyógyszerformában vagy fix kombinációban viszünk a piacra, s a betegeknek terápiás előnyt jelenthetnek. E termékekkel kívánjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársainktó” - fogalmazott az interjúban a verérigazgató, utalva arra, hogy némelyikkel már egészen közel vannak a megjelenéshez.