Kommunikációs hálózat Budaörsön
A háziorvosok és a járóbeteg-ellátásban dolgozó orvosok közötti párbeszédet segítő a konzultációk indultak Budaörsön, írja az Orvosok Lapja.
Az orvosok havonta egyszer találkoznak meghatározott témakörben, megosztják tapasztalataikat, megbeszélik gondjaikat, és meglepően sok tisztázatlan kérdésre derül fény a konzultációk során – olvasható az Orvosok Lapja idei 3. számában, amelyet a mok.hu idéz.
A témaválasztásnál azokra a tünetekre és betegségekre fókuszálnak, amelyekben a legtöbb hasonló szakmai és ellátásszervezési probléma mutatkozik, illetve ahol a leghosszabbak az előjegyzési listák.
– Nagyon sokat remélünk a találkozóktól, hiszen minden szereplőnek érdeke, hogy rövidüljenek a betegutak, csökkenjenek a várólisták, javuljon az ellátás. A háziorvosok és szakorvosok hatékony együttműködésében komoly tartalékok vannak – foglalta össze a konzultációk célját dr. Gamal Eldin Mohamed főorvos, a rendelő orvos igazgatója. Mint mondta, különleges helyzete van Budaörsön az orvosoknak: 2006-ban, amikor a Szabolcs utcai gyógyintézeti központ bezárt, sokan kerültek Budaörsre: 101 orvosuk van, közülük 16 magasan képzett, kandidátusi, PhD fokozattal, tehát magasan képzett a kollektíva. Ezt a tudást szeretnék felhasználni a betegellátás fejlesztése érdekében.
– Új, egységes informatikai rendszert dolgozunk ki, ebbe be szeretnénk bevonni a háziorvosokat is, hogy közvetlen kapcsolatban legyenek az Egészségügyi Központtal, a szakorvosainkkal. Ehhez persze változnia kell a szemléletnek, de eredményeképpen csökkenteni fognak a várakozási idők. Például egy vérvétellel már a háziorvos tisztázhatja, hogy nincs szükség belgyógyászati kivizsgálásra, vagy ha a rovarcsípést ellátja az ügyelet, és nem küldi tovább a pácienst szakrendelésre, már több idő marad a valóban szakellátást igénylő esetekre. Továbbá szeretném élénkíteni az intézmény dolgozói számára a tudományos életet, hogy a napi rutin mellett legyen idő és igény megismerni és megvitatni a legújabb egészségügyi kutatások eredményeit is – mondta a lapnak az orvos-igazgató.
A tapasztalatokat firtatva elmondta, hogy a rendelőintézet orvosai részéről azonnal jó volt a fogadtatás, a háziorvosok eleinte kisebb létszámban, majd egyre nagyobb érdeklődéssel követik a barátságos légkörben zajló konzultációkat. És nemcsak a háziorvosok, hanem az asszisztenseik is jönnek. Dr. Gamal Eldin Mohamed szerint elindult egy folyamat, aminek a célja a minél racionálisabb betegellátás szervezése, ezzel az ellátás minőségének javítása, a betegek elégedettségének javítása. Úgy véli, az EESZT megteremti az online konzílium lehetőségét – persze csak akkor, ha felkerülnek a felhőbe a labor és egyéb diagnosztikai leletek, a gyógyszerek, a páciens alapbetegségei –, ami kiváló együttműködést kínál a háziorvosoknak és a szakorvosoknak. Nem hagyható figyelmen kívül, hogy Budaörsnek fejlett egynapos sebészeti ellátása van, és jó, ha ezt tudják a háziorvosok is, és nem küldik kórházba azokat a betegeiket, akiket ES-ben is el lehet látni.