Kitiltják a kirakatokból az alkoholt
A kormányzat szigorít a reklámtörvényen, az egészségügyi és oktatási intézmények környékén ezentúl nem lehet alkoholtartalmú italt reklámozni, írja az Economx.
A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent egy módosító, ami a gyermekek védelme érdekében az internetes pornográf tartalmak elérhetőségének korlátozásáról, valamint egyes elektronikus kereskedelmi szolgáltatással és reklámtevékenységgel összefüggő törvényeken változtat majd, azonban van benne egy rejtett tartalom is.
A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 18. paragrafusának második bekezdését újra gondolták.
„Tilos közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját
- a) sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve − honlap esetén − a nyitó oldalon,
- b) színházban vagy moziban 20 óra előtt,
- c) gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően,
- d) egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, vagy
- e) köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bármely bejáratától számított kétszáz méteres közúti, illetve közterületi távolságon belül szabadtéri reklámhordozón, kirakatban vagy közterületről egyébként látható helyen.”
Itt az újdonságot az utolsó pont jelenti, az eddig érvényes törvény szerint a tiltás a köznevelési és egészségügyi intézményre, továbbá az ilyen intézmény bejáratától légvonalban mért kétszáz méteres távolságon belül szabadtéri reklámhordozókra vonatkozott, azonban most már a kirakatokban sem lehet közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját, vagy olyan helyen, amit közterületről látni lehet – írja a lap.