Joseph Ruben: Felejtés
Az elszippantott gyermekek városa
Hollywoodban végre feltalálták azt a forgatókönyv-alkalmazó szoftvert, amely a történet szempontjából feleslegessé vált szereplőt digitális beavatkozással elszippantja a képernyőről. A Felejtés című pszichológiai akció-thrillerben felvonultatott markáns megoldások láttán legalábbis erre következtethetünk.
Joseph Ruben, a fent említett mű rendezője nem az a fajta álomgyári munkás, aki szívesen megy szembe az áramlatokkal, inkább kényelmesen meglovagolja a kurrens hullámokat, és mosolyogva fogadja a virágokat öltözőjében. Pályafutása elején a pikáns tinipoénokat a ’60- as évek féktelenségével elegyítő történetekkel szolgálta a nagyérdeműt; nevéhez olyan, a videotékák raktárhelyiségeiben B-filmmé vedlett A-filmek köthetők, mint az 1976-os Pom Pom Girls vagy az egy évvel későbbi Joyride. A hidegháborús paranoia és a csillagháborús program népszerűvé válásával Ruben kipróbálta magát a családi horror területén is (A mostohaapa, 1987), majd rátört a tárgyalótermiigazságossági kényszer, és megrendezte Az igazság bajnokát (1989), melyben a James Wood alakította védőügyvéd – meglepő módon – pályája során először küzd egy ártatlan ember életéért.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!