Jól megy a külföldi gyógyszergyáraknak
Számos, originális gyógyszereket gyártó gyógyszercég nyilvánosságra hozta második negyedéves (Q2) pénzügyi eredményeit, és az általános kép okot ad a derűre.
Az AstraZeneca teljes, eladásokból származó Q2 bevétele 3 százalékkal nőtt, annak ellenére, hogy a generikus készítmények versenye miatt majdnem 500 millió dolláros veszteség érte a céget. A gyógyszergyár „bő két számjegyes növekedésről” számolt be a Symbicort (asztmagyógyszer), a Crestor (koleszterinszint-csökkentő) és a Seroquel XR (antidepresszívum) esetében – a negyedév nagyobb profitja elsősorban ezeknek a gyógyszereknek köszönhető. Új gyógyszerüket, a Brilintát, egy trombózisgátló szert nemrég engedélyezte az Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatósága (FDA), hasonlóan 40 más országhoz.
A Bayer beszámolója szerint negyedéves bevételei 0,8 százalékkal nőttek, s ha a valutáris és a portfolió változásokat is figyelembe veszik a számításnál, a növekedés 5,4 százalékra rúg. Jelentésük szerint a fejlődő országok piacai az átlagosnál nagyobb mértékben járultak hozzá az eredmények javulásához.
A Sanofi Q2 bevétele kiemelkedő, 6,9 százalékos volt a Genzyme nevű biotechnológiai cég megszerzésének köszönhetően. Ha az ebből származó hasznot nem veszik figyelembe, akkor viszont az eladások a generikusok versenye miatt 4 százalékkal csökkentek. Kiemelkedően, 12,4 százalékkal nőtt az antidiabetikumok, azaz a Lantus, az Apidra és a Lantus SoloSTAR értékesítése.
A Bristol-Myers Squibb nettó eladásai 14 százalékkal emelkedtek, ami a cég szerint részben annak tudható be, hogy az Egyesült Államokban rendkívül nagy volt a kereslet a Yervoyra (melanóma-ellenes szer), a Nulojixra (vesetranszplantált betegek számára készült gyógyszer) és az EU-ban az Eliquisre (vénás tromboembólia prevenciójára használatos szer). Emellett a gyógyszergyár 4 százalékkal csökkentette a második negyedévben a promócióra és a hirdetésekre szánt költségeket, viszont 12 százalékkal növelte a k+f tevékenységre fordított forrásokat.