Internettelefon: kispályásoknak és profiknak
Legalább egy évtizede nyilvánvaló, hogy az internet telefonálásra is használható. A digitalizált hang a hálózat számára ugyanolyan adat, mint a nyomtatott szöveg vagy a kép – sőt, mivel az utóbbinál többnyire kisebb helyet foglal, még könynyebben is kezelhető. A lehetőség mégis csak az elmúlt 3-4 évben vált piacképes szolgáltatássá, leginkább a széles sávú internet terjedésének köszönhetően
Az internetes telefonálásnak több szintje van, mindegyikhez másmás technológia, szolgáltatás és árszínvonal tartozik. A legalacsonyabb fokozat majdnem ingyenes: le kell tölteni egy szabad szoftvert az internetről (a vonal mindkét végén, tehát a kommunikációban részt vevő mindkét PC-re csatlakoztatni kell egy-egy mikrofont és hangszórót), és már kezdődhet is a beszélgetés. Ugyanez a módszer (a monitor tetejére ültetett webkamerák révén) videotelefonálásra is használható. Hogy pontosan hányan veszik igénybe az ingyenes nettelefont, az a dolog jellegéből adódóan nem tudható, mindenesetre a legóvatosabb becslések szerint is világszinten
tízmilliós ügyfélkörről
van szó.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!