2021. május. 09., vasárnap - Gergely.
hirdetés
hirdetés

Igyon dinnyét!

Dr. Varga Zsuzsa élelmiszeripari mérnök ad nyári vízfogyasztási tanácsokat a Semmelweis Egyetem honlapján.

Naponta két, két és fél, de akár három liter folyadékra is szüksége van az emberi szervezetnek ahhoz, hogy megfelelően működjön. Ebből mintegy másfél litert kell meginni. A többit az élelmiszerek víztartalma adja – hívja fel a figyelmet Dr. Varga Zsuzsa élelmiszeripari mérnök. Például a friss kenyérben 30-40% közötti víz van, a tej 90 százaléka, a párizsi 70 százaléka víz...

A szakemberek szerint az ásványvizek címkéin azt kell figyelni, hogy milyen arányban tartalmazzák az egyes ásványi anyagokat. Érdemes megnézni, hogy mennyi a nátrium, kálium és magnézium tartalom. A kálium és a magnézium együttes tartalma lehetőleg legyen magasabb, mint a nátriumé, utóbbiból úgyis túl sokat fogyasztunk.

Nyáron a zöldségek és gyümölcsök közül a görögdinnye ideális választás lehet: 90 százaléka víz, ami fokozatosan, az emésztés során szabadul fel, tehát sem a keringést, sem a szívet, sem a vesét nem terheli meg úgy, mintha hirtelen enyhítenénk a szomjunkat. Gazdag ásványi anyagokban, vitaminban is – olvasható a Semmelweis Médiasarokban.

(forrás: Semmelweis Egyetem)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

Változó, hogy egy adott életciklusban biológiailag mennyi testmozgásra van szükségünk ahhoz, hogy testileg és lelkileg is egészségesek maradhassunk. Az ausztrál egészségügyi minisztérium külön útmutatóban teszi közzé javaslatait az idősebb, 65 év feletti korosztály számára.

A május elsején hatályba lépő kormányrendeletben meghatározott szabályok nem az alapján osztják ketté a társadalmat, hogy van-e védettségük, hanem az alapján, hogy van-e védettségi igazolványuk.