hirdetés
2021. augusztus. 02., hétfő - Lehel.
hirdetés

Idén sokkal több a panasz az egészségügyre

Egy a főigazgatóval készített interjúval emlékezik meg az MTI az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) két évvel ezelőtti létrehozásáról.

Az interjúban Novák Krisztina megemlékezett arról is, hogy az ország hét pontján működő regionális irodájukon túl idén szeptembertől tizenkét kormányhivatalnál is biztosítanak fogadóórát a lakosság részére, ahol lehetőség van panaszt tenni. Folyamatosan keresik azokat a helyeket és lehetőségeket, ahol közelebb kerülhetnek a lakossághoz.
Beszámolt arról is, hogy a betegjogokhoz kapcsolódóan tavaly összesen 9959 megkeresés érkezett hozzájuk, az idei év első felében már 6259. A legtöbb panasz az egészségügyi ellátás minőségével, a tájékoztatáshoz és a dokumentációhoz való joggal kapcsolatban érkezett ezen a területen, továbbá az emberi méltósághoz való jog sérelme is sokszor megállapítható volt.

Az ellátottjog területén 2013-ban 3448 megkeresés érkezett, idén az első fél évben pedig 3600 volt ezek száma. Itt jellemzően az ellátás minőségével, a korlátozó intézkedésekkel és az ellátotti tájékoztatással kapcsolatban érkeztek megkeresések.

Gyermekjogokkal kapcsolatban idén 2293 megkeresés érkezett, jellemzően a szabad véleménynyilvánításhoz való jog, a kapcsolattartáshoz és a családban nevelkedéshez való jog kérdésköréhez érkezett a legtöbb bejelentés.

Novák Krisztina beszámolt arról is, hogy jövőre ajánlást dolgoznak ki az egészségügyi intézmények számára a betegellátás, betegbiztonság javítása érdekében.

(forrás: MTI)

cimkék

hirdetés

Könyveink