OMSZ: zavartalan az ügyeleti ellátás Pest vármegyében
Zavartalan a hívásfogadás és az ügyeleti ellátás Pest vármegyében, közölte az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) csütörtökön az MTI-vel.
Mint írták, a február elsejei indulás utáni első hétvégén kiugróan sok, majdnem kétezer hívás érkezett a 1830-as ügyeleti telefonszámra, ebből több mint ötszázan "kipróbálási céllal" tárcsázták a számot, a hívások jelentékeny részében pedig csak valamilyen egészségügyi jellegű információra volt szüksége a telefonálónak, amit az Egészségvonal közreműködésével megkaptak.
Hétfőn, kedden és szerdán az ügyeleti hívásszám a hétvégi napok számainak hatodára csökkent, és jelenleg rövid várakozási idővel működik a hívásfogadó rendszer, jelezték.
Pest vármegye 21 ügyeleti telephelyén hétfőn összesen 132 beteget, kedden 101 beteget, szerdán 102 beteget kellett ellátni, ami óránként és ügyeleti helyenként kevesebb mint egy beteget jelentett. A szentendrei ügyeletet – ahol egy sajtóhír szerint a nagy betegszám és munkaterhelés miatt "az ellátás megoldhatatlan" – a 16 órától reggel 8 óráig terjedő időszakban kedden három, szerdán négy beteg kereste fel, és mindannyian megfelelő ellátásban részesültek – tették hozzá.
AZ OMSZ a működési és betegforgalmi adatokat az elkövetkező napokban is folyamatosan gyűjti és elemzi annak érdekében, hogy a 1830 hívásfogadó kapacitását és az ügyeleti ellátó helyek erőforrásait a betegek igényeihez és szükségleteihez igazíthassa. Az új ügyeleti rendszer felépítésének és működésének vármegyékre vonatkozó részletei a www.mentok.hu/ugyelet linkre kattintva érhetők el.