Gyógyszerreklám: nem újdonság, szigorítás
2006. március 01. 00:00
A gyógyszerpiac átláthatóságának és kiszámíthatóságának javítását jelölte meg alapvető célként a szaktárca annak a rendeletnek a módosításakor, amellyel szándékaik szerint tovább szigorodik a gyógyszerek promóciója és reklámja. A változtatás ugyanakkor a jogharmonizáció és a gyógyszertörvénnyel párhuzamos szabályozás megszüntetése miatt is szükségessé vált – tájékoztatta lapunkat az Egészségügyi Minisztérium Sajtó és Kommunikációs Főosztálya.
Székely Krisztina, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének elnöke úgy véli: bár a jogharmonizáció elengedhetetlen és ezért a módosítás feltétlenül üdvözlendő, a rendeletben megfogalmazott „szigorítások” nem számítanak újdonságnak, ezek a piac szereplői számára jól ismert és elfogadott elvárások. A gyógyszergyártók tavaly áprilisban elfogadott, a korábbinál részletesebb Etikai Kódexe a jelenlegi jogszabályoknál is szigorúbb elvárásokat támaszt a tagok felé. (Mint arról lapunk tavaly november 24-i számában beszámoltunk, a cégek a Magyar Orvosi Kamarával közösen tájékoztató kiadványt jelentetnek meg az orvosok számára a legfontosabb tudnivalókról.)
Székely Krisztina, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének elnöke úgy véli: bár a jogharmonizáció elengedhetetlen és ezért a módosítás feltétlenül üdvözlendő, a rendeletben megfogalmazott „szigorítások” nem számítanak újdonságnak, ezek a piac szereplői számára jól ismert és elfogadott elvárások. A gyógyszergyártók tavaly áprilisban elfogadott, a korábbinál részletesebb Etikai Kódexe a jelenlegi jogszabályoknál is szigorúbb elvárásokat támaszt a tagok felé. (Mint arról lapunk tavaly november 24-i számában beszámoltunk, a cégek a Magyar Orvosi Kamarával közösen tájékoztató kiadványt jelentetnek meg az orvosok számára a legfontosabb tudnivalókról.)
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!