Gyógyszerkommunikációs Konferencia
Vásárlói magatartás, hűséges fogyasztó, válság, online média – ezekre a kulcsszavakra épült a Kreatív szervezésében március 20-án megtartott 5. Gyógyszerkommunikációs Konferencia. A konferencia legfőbb tanulsága, hogy a komoly törvényi szabályozások közé terelt gyógyszerkommunikációban ugyanúgy használhatóak a marketing hosszabb távon működő eszközei, az internet segítségével pedig a hagyományosan használt eladást ösztönző és márkahűséget célzó eszközök is új értelmezést nyernek.
Az Origami Research képviselőinek előadásában több kutatási eredmény is elhangzott, az egyik például arról szólt, hogy mi alapján választ márkát az orvos a gyógyszerek felírásakor. A kutatás szerint a legfontosabb a cégszimpátia, a második az orvoslátogatói szimpátia. Ha az összes szempontot áttekintjük, akkor kiderül, hogy a termék, a márka exponálása a legfontosabb, vagyis minél többször, minél többféle csatornán találkozik az orvos az adott márkával, annál valószínűbb, hogy azt írja majd fel.
Az előadás hangsúlyozta az orvoslátogatás fontosságát, azonban kitértek az internet kínálta alternatív megoldásokra is. Somogyi Tilda, az Origami képviselője előadásából kiderült, hogy egy orvoslátogató megközelítőleg 25 millió forintba kerül egy gyógyszercégnek, egy 50 orvoslátogatót foglalkoztató gyógyszercég összesen több mint 1,2 milliárd forinton költ erre az eladást támogató eszközre évente.
„Mire elég ez az összeg?” – tette fel a kérdést az előadó, majd viszonyításként elmondta, hogy ebből az összegből 18 ezer laptop, vagy 22 ezer számítógép, vagy 320 ezer webkamera jönne ki.
Az előadó arról is beszélt milyen alternatív, költséget csökkentő megoldásokat kínál az internet az orvoslátogatásra. Az ismertetett, 300 háziorvos megkérdezésén alapuló reprezentatív kutatás szerint a háziorvosok 100 százalékának van internet elérése a munkahelyén, naponta átlagosan 45 percet interneteznek ott és ugyanennyit otthon. Az orvosok 20 százaléka a gyógyszercégekkel és az orvoslátogatókkal is interneten tartja a kapcsolatot. A megkérdezettek az orvoslátogatót kiváltó alternatív megoldások közül egyedül az internetet tartották pozitív megoldásnak, a posta, a telefon és a konferencia inkább negatív megítélést kapott.
Stenzel-Kiss Katalin, a DayMed ügyvezető igazgatója azokról az eszközökről beszélt, amelyek elősegítik a betegek terápián tartását. Ennek fontosságát meggyőzően szemlélteti az általa bemutatott alábbi ábra:
A Kreatív Online honlapjáról letölthetők a konferencia előadásai.
Forrás: Kreatív Online