hirdetés
hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.
hirdetés

Gauder Áron: Nyócker

Ny-akták, avagy nem engedünk a Nyócból

A tengerentúlon bevett gyakorlat gettófilmekkel megszólítani, és ezzel célközönséggé emelni az illatos-habos, vezérigazgatók és titkárnőcskék románcáról szóló vígjátékokat messziről kerülő kisebbségeket – itthon is láthattunk már hasonló próbálkozást. A beszédes című Nyócker azonban messzebb merészkedik: a politikai inkorrektség animációs úttörőjének számító South Park modorában mutatja be a józsefvárosi életet.

A rendszerváltás utáni magyar film sokáig kereste a hangot, amelyen szélesebb nézői tömeghez szólhatna periférián élő honfitársaink mindennapjairól. Készült ugyan olyan alkotás, mely nem csupán autentikusan, de egyszersmind szürreálisan mutatta be a pesti gettó alkoholistákkal, szerencsejátékosokkal, kóbor kurvákkal és tévénéző pszichopatákkal benépesített utcáit és kocsmáit (Roncsfilm), a szubkultúra értő nézői közegét azonban legelőször talán Salamon András Közel a szerelemhez (1998) című, forgatókönyvírói szemledíjjal kitüntetett filmje próbálta meg túllépni. A fővárosban rendőrként elhelyezkedő vidéki fiú és a szépséges kínai lány szerelme nagy jóindulattal is csak „közel” került a szerelmetes közönségsikerhez, a következő próbálkozás, Oláh J. Gábor Rap, Revü, Rómeója azonban esetlensége miatt még csak kritikai sikert sem aratott, annak ellenére, hogy a vegyes etnikumú nyolcadik kerület lakosságára a varázsreceptnek számító, Rómeó és Júlia típusú kezeslábast igyekezett ráhúzni.

A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!

A kulcsos tartalmak megtekintéséhez orvosi regisztráció (pecsétszám) szükséges, amely ingyenes és csak 2 percet vesz igénybe.
E-mail cím:
Jelszó:
Csillag Marci
a szerző cikkei

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés