Élelmiszer-biztonság
Tilos a félrevezető reklám
Az Európai Bizottság új szabályozást javasolt az élelmiszerek címkézésére, hogy ezáltal kivédhetőek legyenek a félrevezető állítások a termékek egészségre gyakorolt hatását illetően. Azaz: a fogyasztó megbízható információkat kapjon az adott élelmiszernek mind a tápértékéről, mint az egészségre gyakorolt hatásáról.
David Byrne, a bizottság egészségügyért és fogyasztóvédelemért felelős biztosa hangsúlyozta, hogy az új javaslat értelmében megtiltják az olyan homályos állítások feltüntetését az élelmiszerek címkéin, a reklámokban és a kereskedelemben, mint például: „segíti testét a stressz elleni küzdelemben”, „megőrzi memóriáját”, „megőrzi fiatalságát” vagy „csökkenti a bevitt kalóriák hasznosulását”. Nagyon szigorú szabályokhoz, kőkemény tudományos bizonyítékokhoz kívánják kötni az olyan állítások használatát is, mint az „alacsony zsírtartalmú”, illetőleg „rostokban gazdag”.
Az Európa Parlament és az uniós országok kormányai elé ősszel kerülő javaslatok szerint az EU élelmiszer-biztonsági hivatala lenne hivatott arra, hogy minden egyes termék esetében elbírálja az egészségre gyakorolt hatást kedvező színben feltüntető kijelentéseket, és közösségi szinten csakis a bizonyítékokkal alátámasztott állítások lesznek engedélyezhetőek. A javasolt irányelvek szerint a „zsírmentes” és „cukormentes” kategóriába olyan élelmiszerek tartozhatnak, amelyek zsír-, illetve cukortartalma 100 grammonként nem haladja meg a 0,5 grammot.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!