Egészségipar
Betiltották az Actimel joghurt reklámját Nagy-Britanniában

Guy Parker, az ASA ügyvezető igazgatója elmondta, a döntés nem arra tért ki, hogy az Actimel valóban hatékony-e, csak azt vizsgálta, hogy a reklámban megfogalmazott állítást alátámasztja-e megfelelő bizonyíték.
A Danone szóvivője ezzel szemben közölte, az ő tudományos állításuk „egy sor bizonyítékon alapul”. Hangoztatta, 24 megjelent klinikai tanulmány mutatta ki, hogy a termék különböző körülmények között jótékony hatással van a gyerekektől az idősekig mindenkire. Nyolc klinikai próbát végeztek el gyerekeken – 16 éves korig bezárólag –, ebből kettőt Indiában, heveny hasmenéssel kórházban ápolt gyerekeken, illetve olyan gyerekeken, akik gyomorhurut miatt szedtek gyógyszert.

„Nemzetközileg elismert, széleskörű és közvetlenül a témához tartozó humán klinikai tapasztalatokkal rendelkező szakértők közreműködésével végzett tanulmányok bizonyítják a probiotikumok hatásait a bél- és gyermekgyógyászatban, valamint az immunológiában” – válaszolta az ASA kifogásaira a Danone szóvivője.
MTI