Barangolás az operák világában
2005. március 01. 00:00
A lengyel dalműgyáros, Stanislaw Moniuszko A kísértetkastély című operájának friss felvételéről kell írnom. A darabot nem ismerem (ugyan ki ismeri?), felkapcsolódhatnék a netre angol és német honlapokat böngészni, és persze elolvashatnám a két CD mellékletét. De egyszerűbben járok el. Leemelem a polcról Winkler Gábor kézikönyvét, az első kötet jajpirosa után az ezúttal méregzöldbe kötött lexikont. És mindent megtalálok bámulatos logikai rendben. Legelőbb a zeneszerző rajzos portréját, rövid életrajzát, valamint a jelentőségéről, hatásáról szóló kurta, de velős összefoglalót.
Aztán a mű eredeti címe következik, fölötte egy kis szám, ezúttal hármas, ami annyit jelent „ritkán játszott” – és ez a Moniuszko-dalmű esetében tagadhatatlan és pontos. Miként az összes többi adat, mely a szövegkönyv szerzőjére, a bemutató időpontjára és helyére, a szereplők hangfajára, az egyes felvonások időtartamára, a zenekar mineműségére, a tánckar létszámára vonatkozik. Az adatok elolvasása után már van némi képem a várható operáról.
Aztán a mű eredeti címe következik, fölötte egy kis szám, ezúttal hármas, ami annyit jelent „ritkán játszott” – és ez a Moniuszko-dalmű esetében tagadhatatlan és pontos. Miként az összes többi adat, mely a szövegkönyv szerzőjére, a bemutató időpontjára és helyére, a szereplők hangfajára, az egyes felvonások időtartamára, a zenekar mineműségére, a tánckar létszámára vonatkozik. Az adatok elolvasása után már van némi képem a várható operáról.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!