Babaétel a patikából
A gyógyszertárakban is árusított élelmiszerek közül a száraz babaételekből és a teákból származik a legtöbb bevétel, míg a testápoló készítmények közül az arc- és babaápoló szerek és műfogsorrögzítők generálják a legnagyobb forgalmat, mely összességében 6 milliárdos tételt tesz ki – derül ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi kutatásából.
A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes profiljukba illő napi fogyasztási cikkek - idén az első félévben több mint 6 milliárd forintot forgalmaztak a patikák.
A teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül – értéket tekintve – kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből (53 százalék) és műfogsorrögzítőből, illetve tisztítóból (52 százalék).
Jelentős még a patikák szerepe, a naptejek piacán (22 százalék), a lábápoló szereknél (17 százalék), az arcápoló készítményeknél (16 százalék) és a babaápoló szereknél (14 százalék). Valamivel kevesebb, 9 százalékot tesz ki a teák forgalma, és ugyanennyit az intim szappanoké. Ennél egy százalékkal kevesebbet érnek el a szúnyogriasztók, és szintén 8 százalékot az ajakápoló szerek piacán.
12 milliárdot költünk teára
Figyelemre méltó, hogy a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán, a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat. Annak ellenére, hogy például gyógyteánál egy csomagolási egység mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén májusban 816 forint volt, míg fekete teánál 627 forint.
A száraz babaétel értékesítése kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik. Piaci részesedésük értékben 53 százalék volt az első félévben. További közel egyharmadot pedig a drogériákban adtak el. Rajtuk kívül még a hipermarket csatorna játszik figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.
Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagaslóan legnagyobb a bolttípusok között. Patikákban, a kategórián belül legnagyobb az arc- és szemránckrém részaránya.