A zene szörnyeteg angyala
Megvalósult álom a Madáchban
Andrew Lloyd Webber szerző, Szirtes Tamás rendező, Vágó Nelly jelmeztervező, Seregi László koreográfus, Csengeri Attila, Miller Zoltán, Sasvári Sándor, Bíró Eszter, Király Linda, Mahó Andrea színészek – mi kell még a csodához? Az operaház fantomja – ennyi és nem több. Ha nem hiszik, nézzék meg a Madách Színház előadását.
Hosszas előkészületek, próbák és találgatások után május végén hármas premieren debütált Magyarországon Andrew Lloyd Webber musicalje, Az operaház fantomja. A várakozást tovább fokozta, hogy a budapesti Madách Színház a világon elsőként önálló felfogásban, ún. non-replica változatban állíthatta színpadra a karizmatikus szörny történetét. Az alkotók a történet-, kor- és dalhűség követelményeinek betartása mellett szabad kezet kaptak a szerepértelmezés, a koreográfia és a szcenográfia terén. Szirtes Tamás rendező és társulata több sikeres adaptáció után kapott bizalmat a világhírű angol szerzőtől.
A legek legje
A legek legjének nevezett Fantom minden eddiginél grandiózusabb vállalkozás, hiszen a jogtulajdonos által előírt művészi színvonal hatalmas költségvetést és maximális teljesítményt követel meg. A musical a műfaj csúcsát jelenti, félszáz külföldi színházi díjat nyert el, eddig 20 országban 58 millióan látták. A hazai produkció egyedi díszleteit – pályafutása legnagyobb kihívásaként – Kentaur tervezte, a míves elemek tíz különböző helyen készültek. A pazar, ugyanakkor a jelenetek megkívánta gyorsasággal cserélhető jelmezek Vágó Nelly munkáját dicsérik, míg a szövegkönyv vadonatúj fordítását a fiatal Galambos Attila jegyzi. Izgalmas vonás, hogy a számos jelentkező közül kiválasztott művészek többes szereposztásban keltik életre a Fantom (Csengeri Attila, Miller Zoltán, Sasvári Sándor), Christine Daé énekesnő (Bíró Eszter, Király Linda, Mahó Andrea) és Raoul de Chagny vikomt (Homonnay Zsolt, Miller Zoltán) szerelmi háromszögét.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!