hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.

A puding megacélozza a csontjait

A termékek egészségességéről hazudozó reklámok közül hoz példákat a NOL cikke.

A nagyotmondó, illetve teljesen hamis reklámokat a szabályozás elvben ma is tiltja, ám ez az előállítókat és a kereskedőket kevéssé aggasztja – emlékeztet a lap. Valószínűleg azért, mert a bírság viszonylag ritka, és hazudni még a büntetéssel együtt is jó üzlet.

A legtöbb átverés paradox módon az egészséghez kapcsolódik. Nem azért, mert az egészségtudatos fogyasztókat könnyű átverni, hanem inkább azért, mert akik tisztában vannak vele, hogy egészségtelenül táplálkoznak, de nem akarnak lemondani a rossz szokásaikról, azoknak éppen ezek az apróbb-nagyobb füllentések kínálnak mentőövet. Aki igazán figyel az egészségére, annak hiába tesznek a kekszbe mézet is (a cukor mellé), illetve teljes kiőrlésű gabonát (a fehér liszthez), fölöslegesen kevernek az instant kávéba nádcukrot (a fehér kristálycukor „gazdagítására”) – a reformtáplálkozás hívei ezeket a trükköket nem veszik be. De nem is ők alkotják a célcsoportot, hanem azok az ingadozó fogyasztók, akik legbelül tudják, hogy nem kellene, de egy kis rádolgozással azért meggyőzhetők. S ők vannak sokkal többen: az egészségtudatosság csak marginális szubkultúra az élelmiszer-fogyasztásbanolvasható a nol.hu-n.

Könyveink