A marketinggolndolkodás
Mikor lehet hasznos?
A sikeres marketing feltételei
2010. április 20. 22:14
A marketingre szükség lehet, akkor is, ha:
• valamilyen termék vagy szolgáltatás iránt fel akarjuk kelteni, meg akarjuk teremteni az érdeklődést, az igényt,
• a meglévő igényt saját termékünk, tevékenységünk felé akarjuk irányítani.
• valamilyen termék vagy szolgáltatás iránt fel akarjuk kelteni, meg akarjuk teremteni az érdeklődést, az igényt,
• a meglévő igényt saját termékünk, tevékenységünk felé akarjuk irányítani.
A marketing tevékenység sikeréhez szükség van
• arra a gondolkodásra, amely képes a vevők és a környezet más tényezői folyamatos és tudatos figyelésére, elemzésére;
• arra az eszközrendszerre és azokra a tevékenységekre, amelyek képesek technikailag is a helyzet jelzéseit úgy felfogni és értelmezni, hogy az azokra adott konkrét válaszai előnyöket hozzanak;
• azokra a munkatársakra, arra a szervezetre, amely képes e feladatok magas színvonalú ellátására.
A háziorvosok vonatkozásában ez azt jelenti, hogy a marketing tevékenységgel is elő kell segíteni az orvosok megfelelő piaci pozícióját, kiegyensúlyozott kapcsolatát betegeivel és környezetével. Fontos, hogy az orvos felismerje: a marketinggondolkodás nemcsak saját magára, hanem az asszisztenciára nézve is kötelező.
• arra a gondolkodásra, amely képes a vevők és a környezet más tényezői folyamatos és tudatos figyelésére, elemzésére;
• arra az eszközrendszerre és azokra a tevékenységekre, amelyek képesek technikailag is a helyzet jelzéseit úgy felfogni és értelmezni, hogy az azokra adott konkrét válaszai előnyöket hozzanak;
• azokra a munkatársakra, arra a szervezetre, amely képes e feladatok magas színvonalú ellátására.
A háziorvosok vonatkozásában ez azt jelenti, hogy a marketing tevékenységgel is elő kell segíteni az orvosok megfelelő piaci pozícióját, kiegyensúlyozott kapcsolatát betegeivel és környezetével. Fontos, hogy az orvos felismerje: a marketinggondolkodás nemcsak saját magára, hanem az asszisztenciára nézve is kötelező.