hirdetés
2022. szeptember. 26., hétfő - Jusztina.
hirdetés

A digitális ellátásnak a betegek igényeit is ki kell elégítenie

A digitális képességek hiánya és a drága internet-előfizetés mellett a tradicionális ellátás preferálása is nehezíti a helyzetet, olvasható a VG portálján.

Az átalakulási folyamatban a digitalizált egészségügyi ellátás előnyeit és hátrányait menet közben tanuljuk meg. A nyomás hatalmas, az egészségügyi dolgozók alacsony száma évek óta nagy kihívás az intézményeknek, és tovább nehezíti a helyzetet a bérek, az alapanyagárak és a működési költségek gyors emelkedése, valamint az inflációs környezet és a gyengülő forint.

hogyan biztosítsunk telemedicina-szolgáltatásokat a legelmaradottabb régiókban, és mivel fejleszthető hatékonyan a digitális jártasság? Ezt a problémát már máshol is felismerték a világban. Portugáliában például egy tesztprogram keretében keresik a megoldást. Ennek során az önkormányzatok épületeiben – ahol más ügyintézés miatt amúgy is megfordulnak a betegek – a telemedicina használatában jártas munkatársak segítik az orvosi konzultációt, és eszközt is biztosítanak a helyszíni kapcsolatfelvételre.

Magyarországon  is van próbálkozás az alapellátás biztosítására és a telemedicina megismertetésére a legelmaradottabb településeken.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat hordozható eszközcsomagot visz ki egy arra kialakított orvosi szobába, vagy egy saját furgonnal szállnak ki a településekre. A Mobil Egészségügyi Központba az orvos távolról, videón jelentkezik be, a kiérkező ápolók pedig műszeres és laborvizsgálatot végezhetnek, adatot rögzíthetnek az EESZT-ben, ambuláns lapot nyomtathatnak, és továbbirányíthatják a pácienst egy környező szakrendelőbe, kórházba, ha szükség van rá.

Ahhoz továbbra sem fér kétség, hogy akut esetben a személyes ellátás a preferált megoldás, de krónikus betegségek esetében a telemedicinának nagyobb lesz a része a folyamatban. Ebben minden bizonnyal fontos szerepet játszhat az EESZT tervezett központi telemedicina-megoldása. Erről ma még csak annyit tudni, hogy fejlesztés alatt áll, és az a célja, hogy a rendszerbe csatornázza a telemedicina-megoldásokkal nyert információkat, megnyissa az oldalt ezek előtt, és lehetőséget teremtsen a nyert adatok feltöltéséhez. Ez a lehetőség tovább erősítené az EESZT-t mint egységes egészségügyi platformot, vonzóbbá tenné a telemedicina-eszközöket a tudatos felhasználók és nem utolsósorban a biztosítók körében – olvasható a VG portálján.

 

(forrás: vg.hu)
hirdetés
hirdetés

Könyveink