A Kreatív szaklap először hirdette meg a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt két év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhettek ügynökségek, megbízói vagy hirdetői oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok.
A verseny célja
Díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse.
Szalkai Réka, T-Systems Magyarország, Szegmensmarketing vezető
Szántó Balázs, Noguchi Porter Novelli, ügyvezető
Varga Zoltán, Central Médiacsoport, vezérigazgató
Vándor Ágnes, Professional Publishing Hungary, ügyvezető igazgató
Várkonyi Beáta, Danone, vállalati kapcsolatok igazgató
Zsűrizési szempontok
A nevezett anyag mennyire valósítja meg a hirdető céljait.
A nevezett anyag csatornaválasztása a célcsoport és célok figyelembe vételével. A nevezett anyag mennyire felel meg a célcsoport médiával kapcsolatos elvárásainak.
A nevezett anyag hatékonysága (ROI, ROMI) a bemutatott számok alapján. (Cél, eredmény, befektetett eszközök, input, output stb).
A nevezett anyag kivitelezésének minősége.
A nevezett anyag eredetisége, kreativitása.
Scamek és régi ötletek
Díjat csak eredeti ötleteket megvalósító és ténylegesen megvalósult alkotásoknak ítélhet a zsűri. Az adaptációkat a zsűri nem tekinti eredeti ötletnek.
A zsűrizés menete
Első kör: online zsűrizés
Minden zsűritag zárt, online rendszerben pontozza az alkotásokat 1-10-ig terjedő skálán (0 pont nem adható). A zsűritagok pontszámainak átlaga alapján a verseny kiírója határozza meg a shortlistet. A zsűri azon tagjai, akik érintettek valamelyik kategóriában, az adott kategória pontozásában nem vehetnek részt.
Nem kerülhet shortlistre a nevezések több mint 50%-a, valamint 6.0 átlagpontszám alatti alkotás. Ha egy kategóriában egyik alkotás sem éri el a meghatározott pontszámot, a kiíró nem hirdet shortlistet.
Második kör: személyes zsűrizés
A shortlistre került alkotásokból a szűkített zsűri személyesen választja ki a díjazottakat.
A zsűri azon tagjai, akik valamely kategóriában érintettek, azaz pályázatuk shortlistre került, az adott kategória megbeszélésében nem vehetnek részt.
A zsűrinek jogában áll különdíjakat, illetve egyéb speciális díjakat is létrehozni.
Amennyiben a zsűri nem ért egyet egy nevezés kategóriába való besorolásával, joga van áthelyezni és másik kategóriában értékelni.
Vitás kérdésekben a zsűrielnök dönt.
Díjak
A zsűri minden kategóriában kioszthat díjat és fenntartja a lehetőséget, hogy ha erre megfelelő pályamunkát talál, akkor különdíjakat ítéljen oda. Joga van megosztott díjakat is adni, illetve egy-egy díjat egyáltalán nem kiosztani.
További info: Légrády Edit,
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
06-1-430-4563
A - főkategória, kampánycél alapján
Értékesítés támogatás
New business – új ügyfélszerzés érdekében indított kampány
Saját értékesítői motiváció – saját értékesítő csapat ösztönzése
Imidzs és márkaépítés
PR
Külső PR, kapcsolatok javítása – a cég külső kapcsolatrendszere, sajtó és kapcsolódó szervezetek irányába indítot PR tevékenység
Belső PR, dolgozói program – dolgozói ösztönző, megtartó, image javító belső program
Employer branding – a céget, mint vonzó munkahelyet bemutató külső kommunikációs aktivitás
Új termék/szolgáltatás bevezetés – a cég portfóliójában újonnan megjelenő termék, vagy szolgáltatás piacra történő bevezetésének kommunikációja
Új piacra lépés – meglévő, vagy új termékekkel, eddig nem lefedett bel- vagy külföldi piacra történő lépés kommunikációja
Tudásmenedzsment (ebbe a kategóriába nevezhetőek tudásátadás koncepciók pl. a következő eszközökkel: személyes képzések, tanácsadások, podcastok, webinarok stb.)
Egyéb
B - főkategória, médiatípus alapján
(A zárójelben példaként a teljesség igénye nélkül felsorolt típusú kommunikációs megoldások nevezhetőek).
Integrált kampány (legalább 3 különböző médiatípuson futott kampány egésze)
Direkt marketing
Edm-ek
Dm-ek
Rendszeres hírlevelek
Telefonos kampány - kampányterv + kampányanyagok szövege írásban vagy hangfile-on
Egyéb
Print
Print hirdetés
Kiadvány (vállalati magazinok, tanulmányok, összefoglalók, oktatási anyagok, kutatási jelentések)
Szórólap, brossúra
Céges jelentés
Szakmai cikksorozatok saját vagy más kiadváynokban
A december végén megjelent jogszabály változások, így a fix díj elvonása, és az új indikátor rendszer bevezetése korántsem segíti a magyar közfinanszírozott alapellátás működését.