hirdetés
2019. július. 18., csütörtök - Frigyes.
hirdetés

Változó egészségbiztosítás

Schaub Erikával, a Generali Biztosító személybiztosítási igazgatójával a Portfolio készített interjút.

hirdetés

Utoljára 2012 elején változott az egészségbiztosítások adózása. Az azóta eltelt öt évben mit tart a piac legnagyobb eredményének?

2012 óta folyamatosan két számjegyű növekedést ért el az egészségbiztosítási piac. 2012 elején a változások a céges szerződéseket érintették, aminek köszönhetően költségként elszámolható az egész biztosítási díj, és nem terheli járulék és adófizetési kötelezettség A szerződések nagy része még mindig céges, de egyéni szinten is egyre tudatosabbak az emberek, és egyre többen választják ezt a lehetőséget. Szerencsére a biztosítók is egyre több jó minőségű magán egészségügyi szolgáltatóval tudnak szerződést kötni. Hiszen csak akkor tudunk minőségi szolgáltatást nyújtani biztosítóként, ha megtaláljuk azokat a partnereket, akik professzionális módon ellátják az ügyfeleket. Itt is jelentős fejlődést látni Budapesten és a megyeszékhelyeken, vidéken is.

Hogyan alakul az egyéni és a céges egészségbiztosítások aránya?

Egyrészt van egy Company Care biztosításunk, ami kimondottan nagyobb létszámú cégeknek szól, és van egy egyéni is, a Private Care, amit néhány főig vagy családilag érdemes megkötni. Nagyon kicsit több a céges egészségbiztosítások darabszáma, viszont sokszor az egyéniek mögött is kis cégek állnak. Kockázatelbírálási szempontból máshogy kezeli a biztosító, ha több 100 fő érkezik hozzá, mint ha egy-két fő, hiszen egy nagyobb közösségnek kedvezőbb árat lehet adni. Tehát a szerződők nagyobb része összességében céges ügyfél.

Minőség és kapacitás szempontjából hogyan látják a magán-egészségügyet?

Azt látjuk, hogy egyre szélesebb az a szolgáltatói kör, akivel szerződni tudunk, és aki tényleg minőségi ellátást tud nyújtani. Azt is látjuk, hogy vannak kezdeményezések, hogy magánszolgáltatók a minőségi célt szem előtt tartva egyesületet hoznak létre. Ez nekünk egy nagyon fontos és jó irány. Nekünk és az ügyfélnek is jó, ha egy helyen megtalál többféle ellátást, de sok kis szolgáltatóval is kapcsolatban vagyunk, akik egy-egy szakágra nyújtanak megoldást.

Szűrésnél például, ami egy nagyon fontos eleme az egészségbiztosításoknak, nagyon jó, ha ezeket egy helyen tudja megoldani, akár egy időben is. Azt is látjuk, hogy nem tud úgy működni a rendszer, hogy mindig mindenhol minden elérhető, de az ellátásszervező igyekszik a lehető legkorábbi időpontot megtalálni Természetesen, ha az ügyfél a szolgáltatóhoz ragaszkodik, akkor ennek megfelelően járunk el.

Fekvőbeteg-ellátás, komolyabb műtétek is benne lehetnek egy magasabb díjú szolgáltatásban?

Többnyire a legmagasabb csomag az, amelyben fekvőbeteg-ellátás is szerepel. Ennek még kisebb az aránya a teljes portfólióban, illetve a szolgáltatói oldalon is szűkebb az a kör, amelyik magánkórházi ellátást tud biztosítani. Itt is nagyon fontos, hogy az államitól teljesen elkülönülten tudjuk ezt nyújtani, hiszen nem lehet összekeverni a kettőt, és ez nem is célunk. A magánforrásokra támaszkodva szeretnénk ellátást nyújtani. Itt látunk még olyan lehetőséget, hogy hosszabb távon a kórházi ellátásnak is nagyobb szerepe lehessen, amennyiben a szolgáltatói kör bővül.

A teljes interjút a Portfolio közli.

(forrás: Portfolio)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink