hirdetés
2024. április. 20., szombat - Tivadar.
hirdetés

Így is követhetik önt a neten

Érzékeny felhasználói adatokhoz férhet hozzá két hirdetőcég, az AdThink és az OnAudience a szkriptjeiknek köszönhetően. A Princeton Egyetem szakemberei szerint összesen mintegy 1110 weboldalon alkalmazzák a trükköt, közli a hvg.hu.

A felhasználói viselkedés megfigyelésére számos módszer létezik, az amerikai Princeton Egyetem kutatói azonban egy olyan módszerre lettek figyelmesek, amelynek etikussága finoman szólva is vitatható.

A szakemberek az AdThink és az OnAudience nevű hirdetőcégek szkriptjeit vizsgálták meg, és arra jutottak, hogy a cégek képesek a böngésző jelszókezelőjéből kinyerni a számukra hasznos információkat. Utóbbi "csak" 63 oldalon használja a szkriptet, előbbi viszont a Princeton kutatói szerint 1047 weboldalon.

Megfigyelésük szerint a szkriptek egy láthatatlan bejelentkezési űrlapot "jelenítenek" meg a háttérben akkor, amikor valaki felkeres egy adott weboldalt. Ezt a jelszókezelő automatikusan kitölti, a cég viszont nem konkrétan ezeket az adatokat (felhasználó neve, jelszava) használja, csupán azok "digitális lenyomatát". Ezt az információt aztán már a felhasználó nyomonkövetésére is felhasználják, hogy az érdeklődési körnek még inkább megfelelő hirdetéseket jeleníthessenek meg nekik.

A szakemberek szerint a szkript elsősorban a felhasználók nevére utazik, de technikailag a jelszó megszerzése sem lenne akadály. A megoldás jelszókezelők működésének átalakítása lehetne, írja a lap.

(forrás: hvg.hu)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!