hirdetés
2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.
hirdetés

Az ébren töltött idő harmadát mobilalkalmazásokra fordítja az ember

Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával tölti az ember, idézte a BBC hírportálja az App Annie elemzőcég friss jelentését.

2020-ban az Ofcom nevű brit szabályozó hatóság hasonló időarányt állapított meg, noha az a kutatás a tévénézést is felölelte.

Az App Annie mobilalkalmazás-elemző cég jelentése szerint tavaly 230 milliárdszor töltöttek le applikációkat és 170 milliárd dollárt (53 ezer milliárd forint) költöttek használatukkal az emberek. A világon a legtöbbet letöltött applikáció tavaly a minivideós TikTok volt, amellyel a felhasználók 90 százalékkal több időt töltöttek, mint egy évvel korábban. Előrejelzésük szerint az idei év második felére a TikToknak több mint 1,5 milliárd felhasználója lesz.

Szinte minden kategóriában (eltöltött idő, letöltésszám és bevétel) rekordot döntött a mobiltelefon, a nagyképernyő eközben lassan haldoklik, mondta Theodore Krantz, a cég ügyvezetője.

Az applikációkkal eltöltött idő átlagosan négy óra és 48 perc volt, ami 2019-hez képest 30 százalékos növekedés, olvasható a cég State of Mobile című jelentésében. Számításaik tíz ország - köztük India, Törökország, az Egyesült Államok, Japán, Mexikó, Szingapúr és Kanada - piaci eredményein alapulnak. A brazil, az indonéziai és a dél-koreai felhasználók naponta több mint öt órán át mobiloznak, ezen belül minden tíz percből hetet közösségi, fotó- vagy videóapplikáció használatával töltenek, mutatott rá a jelentés.

Tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el, a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt az App Annie szerint. A világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett. A mobiljátékok használata szintén nőtt, 116 milliárd dollárt költöttek rá a felhasználók.

A trendek vizsgálata a világjárvány hatását is megmutatta: az emberek rengeteg időt - globálisan több mint 100 milliárd órát - töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival, a legnagyobb növekedést Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában mérték. Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50 százalékot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.

Az egészség- és fitneszalkalmazások felhasználása is felívelt, amikor az emberek nem látogathatták az edzőtermeket és a csoportos órákat, de népszerűbbek lettek a meditációs appok is.

2018-hoz képest 95 százalékkal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele, 2021-ben meghaladta a négymilliárd dollárt.

(forrás: MTI)

cimkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!