2024. április. 27., szombat - Zita.

Jobb a sör, mint a probiotikum?

A mérsékelt sörfogyasztásnak jó hatásai lehetnek az egészségünkre, ráadásul még annál is jobbak, mint ha egyáltalán nem fogyasztanánk szeszes italt – álltja egy kínai egyetem kutatása alapján az Index.

A lap szerint egy friss kutatás azt állítja, hogy a sörivás jót tesz a bélrendszernek és az immunrendszernek egyaránt, sőt, a kínai Dalian Orvostudományi Egyetem tanulmánya kiemeli: nemhogy jót tehet a mérsékelt sörfogyasztás, de hatékonyabb lehet, mint a probiotikumok szedése.

A probiotikumok élő baktériumok és élesztőgombák, amelyekről úgy gondolják, hogy segítenek helyreállítani a bél természetes egyensúlyát, ha azt egy betegség megzavarta, és leküzdik a megmaradt káros baktériumokat is. Régóta bevált erjesztett italként a sör sok esszenciális aminosavban, vitaminban, nyomelemben és bioaktív anyagban gazdag, amelyek számos emberi élettani funkció szabályozásában vesznek részt – írja a tanulmány.

A sör malátájában és komlójában található polifenolok szintén fontos aktív vegyületek, amelyek mindkét irányban kölcsönhatásba lépnek a bél mikrobiomjával. Így magyarázható az is, hogy a bioaktív végtermékek képződése, valamint a mikroorganizmusok jelenléte miatt egyes komponensei hasonló vagy még jobb hatást fejtenek ki, mint a probiotikumok.

A teljes információ