2024. július. 16., kedd - Valter.

Forradalmi áttörés a fogyókúráknál?

A GyártásTrend szerint a felfedezéssel a hatékony, hosszútávú fogyás a sztárgyógyszercsomagok folyamatos szedése nélkül is elérhető közelségbe kerülhet.

A University of California San Francisco kutatói felfedezték, hogy egyetlen fehérje elnyomásával a fehér zsírraktárak át tudnak alakulni kalóriaégető, ún. bézs zsírrá. Ez azt jelenti, hogy aki radikálisan fogyni akar, annak nem feltétlenül kell az eredetileg szívproblémák miatt kifejlesztett, divatos sztárgyógyszer-koktélokat szednie, hanem elég csak egy bizonyos fehérjegátlót bevennie.

A testzsírszöveteknek több fajtája is megtalálható a szervezetben. Megkülönböztethetünk fehér és barna zsírt is: a fehér zsírok azok, amik a bőr alatt találhatóak meg, energiát raktároznak, és szemmel látható zsírpárnákat képeznek. A barna zsír szintén energiaraktározásra is szolgál, de segít hasznosítani a vércukrot és a zsírmolekulákat, és sokkal kevesebb helyet foglal el, mint a másik fajta. Bővelkedik vasban gazdag mitokondriumban, és miközben felhasználja a szervezet, hőt termel, ez a termogenezis. Ennek köszönhetően a barna zsír pluszkalóriákat is eléget. Korábban azt hitték, hogy csak csecsemőknél található meg ez a zsírszövet, felnőttkorra már eltűnik, ez azonban téves elképzelésnek bizonyult.

A tudósok a legújabb kísérleteikben azt találták, hogy a KLF-15 nevű fehérje elnyomásával – amelyről korábban megállapították, hogy szerepet játszik a sejtek anyagcseréjében, és amely sokkal nagyobb mennyiségben fordul elő a kalóriaégető bézs és barna zsírban maguk a sejtek is átállították a működésüket. Ahogyan azt a tudósok egereken demonstrálták, a bézs zsírsejtek mérete megnőtt, helyet vettek el a fehér zsírsejtektől, és így kevesebb zsírraktárat képeztek. A módszer lényegében a zsírraktárakat változtatja át kalóriaégető erőművekké úgy, hogy a kezelés nem érinti az agyat, és a zsírsejtek élettartama miatt hosszú távú hatást biztosít.

A kutatók reményei szerint a KLF-15 elnyomásával sokkal egyszerűbben felgyorsítható a hatékony, hosszú távú fogyás, mint eddig gondolták, írja a New Atlas nyomán a lap.

(forrás: GyártásTrend)