hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.
hirdetés

 

Tudomány

A fizikailag fittebb diákok előmenetele is jobb

Az állóképességi felmérésen jobban teljesítő diákok tanulmányi eredménye is jobb volt kaliforniai iskolások körében.
William J. McCarthy kutatócsoportjával 749 ötödikbe, 761 hetedikbe és 479 kilencedikbe járó gyerek 2002–2003-as adatait elemezte. A diákok állóképességi teszten vettek részt, ahol azt mérték, hogy mennyi idő alatt futnak vagy gyalogolnak le egy mérföldet (mintegy 1,6 kilométert). Feljegyezték testsúlyukat, valamint azt, hogy a standard állami matematika, olvasási és nyelvi teszten hány pontot értek el.
A diákok 32 százaléka volt túlsúlyos, mintegy 28 százaléka pedig kövér. Az állóképességi próbára legfeljebb 15 percet kaptak, a fiúk átlagosan kevesebb mint tíz perc alatt, a lányok kicsit kevesebb mint 11 perc alatt teljesítették a távot.
 
McCarthy csapata megállapította, hogy a gyerekek közel kétharmada (65 százaléka) alatta maradt az adott életkorra és nemre meghatározott állami állóképességi szintnek. A felmérés szerint ezeknek a diákoknak a tantárgyi teszteken elért pontszáma is következetesen alacsonyabb volt. Átlagosan több mint egy pontot rontott a tesztek pontszámán minden egyes többletperc, amennyivel lassabban teljesítették a távot a gyerekek.
 
Kiderült az is, hogy a túlsúlyos és elhízott diákok átlagos tesztpontszámai is alacsonyabbak voltak, mint normál testsúlyú társaiké. A kutatók úgy vélik, ha további, nagyobb tanulmányok ok-okozati összefüggést állapítanak meg a fizikai fittség és a tanulmányi előmenetel között, akkor az iskoláknak érdemes befektetniük a testnevelés fejlesztésébe.
 
MTI
 

cimkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés

Könyveink