Milyen reklámoknak "dőlünk be" legjobban?
Tíz recept nélküli gyógyhatású készítmény vásárlója közül nyolcnál játszik szerepet a tévéreklám - írja aVilággazdaság.
A legjobban az élelmiszer, egészséget vagy szépséget szolgáló kozmetikumok és testápolók vásárlásának hatnak a reklámok. A nyomtatott sajtóban közölt hirdetések főleg ruházati cikkek és szórakoztató elektronikai készülékek beszerzését befolyásolják. Tíz recept nélküli gyógyhatású készítmény vásárlója közül nyolcnál játszik szerepet a tévé-reklám.
A recept nélkül kapható gyógyszereknek jó a reklám
Termék- vagy márkareklám hatására tíz magyarból hét vásárolt élelmiszert az elmúlt tizenkét hónapban, négy pedig egészséget vagy szépséget szolgáló kozmetikumot, haj-, illetve testápoló szert. Az arányok nagyjából megfelelnek az európai átlagnak. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése.
Magyarországon a hirdetések szintén erősen hatnak a recept nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények és italok megvételére; tíz honfitársunkból hármat-hármat ösztönöztek reklámok ilyen termékek beszerzésére, egy éven belül.
A reklámok befolyására vásárolt, hazánkban felmért termékcsoportok további sorrendje: ruházati cikk, szórakoztató elektronikai eszköz, személyes használatú elektronikai készülék (például iPod vagy mobil telefon), banki vagy biztosítási szolgáltatás.
Tévéreklám ösztönözte élelmiszer vásárlására a magyar megkérdezettek legnagyobb részét, 76 százalékát. Azután a nyomtatott sajtó hirdetéseit említette 56 százalék. További sorrend: óriásplakát (45), rádióreklám (14), online video reklám (10). Ennél alacsonyabb arányban nevezték meg a web oldalak bannerét és a mobil telefont.