Kampány a túlzott alkoholfogyasztás ellen
Száraz november címmel harmadjára indít kampányt a túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítására a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Drogambulancia Alapítvány.
Legalább egymillió embernek van komoly alkoholproblémája Magyarországon – Békési Tímea addiktológiai konzultáns, az alapítvány munkatársa az M1 aktuális csatornán. Az alapítvány az "Egy hónap alkohol nélkül" mottóval elsősorban az úgynevezett kockázati alkoholfogyasztókat – azokat az embereket, akik az egészséget károsító mennyiségben fogyasztanak szeszes italt – szeretnék arra ösztökélni, hogy egy hónapig egyáltalán ne igyanak alkoholt.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának egy 2017-es kutatása szerint a fiatal nők alkoholfogyasztási szokásai semmiben nem különböznek férfi társaikétól – mondta, hozzátéve, ezért fókuszál idei kampányuk a nők alkoholfogyasztására. A műsorban elhangzott, évente 12 liter tiszta szesz az átlagos alkoholfogyasztás Magyarországon, ez azt jelenti, hogy minden negyedik magyar alkoholista.
A kampány brit mintára indult, a szigetországban tízéves hagyománya van.