2024. november. 22., péntek - Cecília.
hirdetés
hirdetés

A mellrákszűrésre hívták fel a figyelmet a lánchídi sétán

Az Egészség Hídja Összefogás az Egészségért a Mellrák Ellen Egyesület sétájának résztvevői a vasárnap keltek át rózsaszínnel megvilágított hídon.

A séta célja változatlanul a figyelemfelhívás a mammográfiás emlőszűrő vizsgálatok fontosságára, ezek igénybevételére való ösztönzés, és az érintett betegekkel való szolidaritás kifejezése.

Fotó: MTI/Illyés Tibor
Fotó: MTI/Illyés Tibor

Vasárnap délután rendezte meg éves konferenciáját az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen. Az előadásokra, kerekasztal-beszélgetésekre neves szakembereket hívtak meg, ezzel is megfelelve az egyesület egyik fő céljának, amely a betegek segítése, a hiteles, szakmailag megalapozott ismeretátadás.

Az elhangzottakról videós összeállítás készül, amely a weboldalon megtekinthető lesz.

Az esti, lánchídi sétán több mint kétezren vettek részt a szeles időjárás ellenére is. Az egyesület a Szabadság-szobrot is kivilágíttatta a minél nagyobb figyelemfelhívás érdekében, és ezzel is elismerést fejezve ki a bátor nők irányába, akiket a betegség érint.

Az októberi mellrák hónaphoz csatlakozva egyre több cég, vállalkozás, intézmény alkalmazza épületein a pink fényfestést.

Az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen szlogenje, a "Minden nő számít" Nancy  Brinkertől, a szervezet egyik létrehozójától származik. A szlogen az egyesület filozófiáját is tükrözi, amely szerint életkortól, lakóhelytől, társadalmi státusztól függetlenül minden nőnek joga kell hogy legyen megkapni a lehető leghamarabbi kivizsgálást, és a lehető legmodernebb, leghatékonyabb terápiákat a gyógyulás érdekében.

Az októberi mellrák hónaphoz csatlakozva egyre több cég, vállalkozás, intézmény alkalmazza épületein a pink fényfestést.

Rózsaszínbe öltözött Budapesten a Mol Campus is

Rózsaszínbe öltözött Budapesten a Mol Campus vasárnap 19 órakor, ezzel a mellrák kezelésének és megelőzésének fontosságára hívták fel a figyelmet, közölte  az olajcég.

Október a mellrák elleni küzdelem hónapja egész Európában és a világ nagy részén, a rendhagyó fényfestéssel a cég jelzi, hogy társadalmi felelősségvállalási elkötelezettsége keretében csatlakozik az akciósorozathoz, szem előtt tartva, hogy a cég a gazdaságban betöltött szerepe révén a közgondolkodás formálására is hatással lehet.

A maga eszközeivel a saját dolgozói körében is segítik a társaság a megelőzést: népszerűsíti az egészséges életmódot és táplálkozást, a mammográfiás szűrővizsgálatokat és az önvizsgálatot. Ezen túl a dolgozók számára nyújtott egészségbiztosítási csomagnak része a megelőző szűrővizsgálat.

A mellrák elleni világnap globális kezdeményezés, amelynek célja a betegséggel kapcsolatos tudatosság növelése, a prevenció, a mammográfiás vizsgálatok és az önvizsgálat fontosságának hangsúlyozása.

Az egy hónapon át tartó tudatosságnövelő kampány, a "rózsaszín október" Amerikából indult. A nők körében a mellrák a leggyakoribb daganatos megbetegedés, de korai szűréssel és felismeréssel a kialakulása az esetek jelentős hányadában megelőzhető, a betegség gyógyítható.

hirdetés

Könyveink