hirdetés
hirdetés
Keresés
Rendezés:
Találatok száma: 559
#1
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-06-10

A hvg.hu szerint új trend a tiszta étkezés, ami azonban komoly egészség problémák kialakulásához is vezethet.

#2
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-06-03

Az ultra-feldolgozott élelmiszerek (UPF; ultra-processed foods) nagy mennyiségű fogyasztása nemcsak a férfiak termékenységének csökkenésével hozható összefüggésbe, hanem az embriók lassabb növekedésével és a fejlődés szempontjából kulcsfontosságú szikzacskó kisebb átlagos méretével is.

#3
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-06-01

Az OOI és az Állatorvostudományi Egyetem kutatói olyan nagy horderejű tudományos felfedezést tettek, amely átírja a sejtbiológiai ismereteinket.

#4
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-05-29

Amerikai kutatók olyan élő kötszert készítettek, amelynek sejtjei folyamatosan termelik a sebek gyógyításához szükséges anyagokat, írja a hvg.hu.

#5
Medical Online >> Rovatok >> kitekintő
2026-05-29

A digitális korszak gyermekei teljesen másképp nőnek fel, mint szüleik vagy nagyszüleik generációja.

#6
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-05-19

Az „élő gyógyszergyárak” olyan apró, beültethető eszközök, amelyekben genetikailag módosított sejtek folyamatosan termelik a szükséges terápiás molekulákat a szervezeten belül.

#7
Medical Online >> Rovatok >> gyógyítás
2026-04-28

Az elhízás mint a civilizációs betegségek egyik legfontosabb rizikófaktora komplex okokkal magyarázható, amelyek közül az egyik alábecsült tényező az obezogén endokrin diszruptorok hatása.

#8
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-04-20

Azoknál az embereknél, akik naponta átlagosan kilenc vagy annál több adag ultrafeldolgozott élelmiszert fogyasztanak, 67 százalékkal nagyobb eséllyel alakul ki súlyos kardiovaszkuláris esemény, mint azoknál, akik mindössze egy adagot.

#9
Medical Online >> Rovatok >> gyógyítás
2026-04-16

A pancreatogen diabetes ma már kiemelt figyelmet kap, mint az életminőséget jelentősen befolyásoló tényező, azoknál a betegeknél, akik hasnyálmirigy-eltávolításon estek át. Egy hazai munkacsoport regisztert hozott létre a hasnyálmirigy-eltávolításon átesett betegek számára, hogy jobban megismerjük a „tisztán” hasnyálmirigy-eredetű diabétesz jellegzetességeit.

#10
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-04-13

A B2-vitamin esszenciális tápanyag, amely azonban egy új kutatás szerint nemcsak az egészséges, hanem a rákos sejteket is védi, írja a HáziPatika.

hirdetés
hirdetés
hirdetés