Új analitikai módszereket fejleszt ki a gyógynövényalapú étrend-kiegészítők vizsgálatára és az emberi szervezet nehézfém-terhelésének kimutatására az Accredit Laboratórium Kft.
Egy több, mint 60 fős kutatócsoport szerint a megelőzésre kerül a fókusz, az étkezési ajánlás a teljes értékű, többségében növényi alapú étrend, és kiemelt figyelmet kap a rendszeres, szabad levegőn végzett testmozgás is, közli a prove.hu.
A Nutrients folyóiratban november 1-jén jelent meg a Semmelweis Egyetem kutatóinak szakirodalmi áttekintése, amely szerint az életmódbeli és táplálkozási változtatások fontos szerepet játszhatnak az endometriózis tüneteinek enyhítésében.
A Semmelweis Egyetem kutatóinak a Nutrients folyóiratban megjelent elemzése szerint az életmód és a táplálkozás alakítása segítséget nyújthat az endometriózissal élők számára.
Egy angol kutatócsoport azt a kérdést boncolgatta, hogy öt jól ismert, egészséges étrendi mintázathoz való következetes alkalmazkodás miként befolyásolja a várható élettartamot és a halálozási kockázatot.
Egy amerikai vizsgálat szerint a dióféléket fogyasztók vágya csökken a chipsek, cukros üdítők és gyorsételek iránt, élettani paramétereik pedig javulást mutatnak.