Az Európai Unió minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a tudományos áttörésekből innovatív termékek és szolgáltatások születhessenek.
Mi kell ahhoz, hogy az egészségipar szereplői és a kormány hosszú távú stratégiai és taktikai megállapodást kössön egymással?
A Medical Tribune konferenciája a „megszokottól” eltérően nem negatív szemszögből, a gazdasági lehetőségek okán a szűk mozgásteret „kritizálva”, hanem pozitív megközelítésből, a lehetőségeket állítja a fókuszba.
A betegek ma már leginkább saját információikra támaszkodva választják ki a számukra legmegfelelőbb termékeket. A fórumokon, blogokon a felhasználók konkrét termékneveket említenek meg, fontos kérdéseket tesznek fel a használattal kapcsoaltban, a tünetek enyhítésére vonatkozó tippeket adnak egymásnak, termékajánlásokat fogalmaznak meg, kiemelkedő klinikákat és szakértőket keresnek a legkülönfélébb betegségekhez.
Az étrend-kiegészítők piaca az FMCG és a gyógyászati piac keresztmetszetében álló, több hatóság által szabályozott, sok szempontból mégis szabályozatlan szegmens.
A gazdasági válság miatti extra adó megtépázta a gyógyszeripari cégeket, a megváltozott körülmények miatt a döntéshozók kénytelenek terveik megvalósításához új eszközökhöz folyamodni. A cégek korábbi lobbizásával szemben (jelentsen ez bármit is) a döntéshozók a törvény szigorát vetették latba, ezért most új megközelítésből, új eszközök, új technikák után tapogatózik az ipar.
A betegek ma már leginkább saját információikra támaszkodva választják ki a számukra legmegfelelőbb termékeket. Az online térben sokkal gyorsabban terjednek a negatív hírek.
Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?