A mértéktelen kólafogyasztás is hozzájárult egy napi 10 liter Coca-Colát fogyasztó új-zélandi nőnek a halálához az ügyet vizsgáló igazságügyi orvosszakértő szerint.
Ma van egy éve, hogy egy tardi betegem halálesete kapcsán kizártam magam a halottkémlésből, mint államigazgatási, hatósági eljárásából. Elfogultságra hivatkozva. Az ügy akkor meglehetősen nagy botrányt kavart. Egyetlen vizsgálat sem zárult le azóta, sőt, minden erre alapuló elindult eljárás kínosan egy helyben topog...
Rohan Wray és Chana Al-Alas decemberben szabadon távoztak a londoni Old Bailey bíróságról, miután felmentették őket a vád alól, hogy 2009-ben megölték 4 hónapos fiúkat, Jaydent. A gyermek koponyáján, térdein, könyökein, vállain, medencéjén, bokáin és csuklóin levő sérülések, valamint a koponyáján és szemében észlelhető bevérzések eredetileg azt a gyanút keltették, hogy szülei felelősek a haláláért.
Holtan esett össze pár perccel első csókja után egy 18 éves lány Nagy-Britanniában. Halálát hirtelen szívhalál okozta, ami évente ötszáz emberéletet követel a szigetországban.
Nem ad be védőoltásokat, nem végez terhességi tanácsadást és halottkémlést több háziorvos, mert szerintük az nincs finanszírozva - írja a Magyar Nemzet.
Driscoll óta több millió áldozat az utakon
Napjainkban kétszer annyian halnak meg közlekedési balesetben a világ útjain, mint háborúkban és erőszakos bűncselekmények következtében összesen. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének (WHO) adatai szerint évente 1,2 millió ember veszíti életét az utakon világszerte. A súlyosan sérültek száma egy nagyobb ország lakosságával vetekszik, meghaladja az ötvenmilliót.
A hagyományok szerint a 44 éves Bridget Driscoll volt az első, akinek halálát gépjármű okozta 1896. augusztus 17-én. A kétgyermekes asszonyt akkor ütötte el egy autó, amikor a londoni Kristálypalota előtti téren sétált át. Szemtanúk szerint az autó „óriási sebességgel” haladt. Ez valószínűleg 8 mérföld/óra (12 km/óra) lehetett. A vizsgálat során a halottkém kijelentette: „Ennek sohasem szabad megismétlődnie!”. (WHO)
Ma a legbiztonságosabb utak Nyugat-Európában találhatók. Itt százezer emberre 11 közúti áldozat jut, míg Afrikában 28,3, a Földközi-tenger keleti térségében pedig 26,3 évente. Amerikában a 35 éven aluli népességben a vezető halálok az autóbaleset.
Ám kontinensünkön is van mit tenni: az európai régióban közlekedési balesetben évente meghal 120 ezer ember, megsérül 2,4 millió, s a 15–44 éves korosztályban többen veszítik életüket balesetben, mint bármilyen más okból. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács 2003-ban készült tanulmánya szerint ráadásul nem mindegy, mivel közlekedünk: az Európai Unió útjain megtett minden kilométerre vetítve egy kerékpáros nyolcszor, egy gyalogos kilencszer, egy motorkerékpáros pedig húszszor nagyobb veszélynek van kitéve, mint az autóban ülők. Magyarország közlekedésbiztonsága 1990 és 2000 között jelentősen javult. Nemzetközi összehasonlításban azonban mégsem lehetünk elégedettek, hiszen a járművek számára vetített baleseti halálozási arány nálunk az európai uniós átlag 2,5-szerese.
Napi három halott
Az idei év első hat hónapjában 9028 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt Magyarországon, 4 százalékkal több, mint az elmúlt év azonos időszakában. Fél év alatt összesen 537-en haltak meg a hazai utakon. A több mint 9000 baleset körülbelül harmada, 3047 járt súlyos sérüléssel.
Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?