hirdetés
2024. december. 23., hétfő - Viktória.
hirdetés

Az orvosom közölte: ezek után nem kezel

„Amikor panasszal fordultam a betegjogi képviselőhöz, az orvosom közölte: ezek után nem kezel” – idéz egy beteget a Vasárnapi Hírek.

A fenti mondat tulajdonképpen meg is magyarázza, hogy bár a betegek véleménye egyre romlik az egészségügyről, a panaszok száma miért is csökkent. A betegjogi képviselőket 2011-ben 8880 esetben keresték meg az ügyfelek, míg a panaszok száma 2010-ben összesen 14 ezer 617 volt, 2009-ben pedig 11 ezer 297.

A jogi képviselők telefonszáma rendben kint lóg ugyan a kórházak folyosóin, de a betegjogi rendszer felszámolása óta még kisebb mersszel és bizalommal vannak a betegek – írja a lap. Nem véletlenül: senkinek semmiféle hatósági jogköre nincs, hogy tevőlegesen intézkedjen ügyükben. 2010 szeptembere óta, amióta megszüntetették az Egészségbiztosítási Felügyeletet, amely független hatóságként bírálta el a hozzá beérkező panaszokat, elkezdődött a betegjogok kiüresedése. Felszámolták a kórházakban dolgozó, de nem a kórházak által alkalmazott betegjogi képviselőket foglalkoztató közalapítványt, így végképp reménytelenné vált bármilyen számonkérés. Az ÁNTSZ illetékes szervei ugyanis a hatósági eljárás lefolytatása helyett közérdekű bejelentéssé minősítették át a betegpanaszokatírja összefoglalójában a Vasárnapi Hírek, megemlítve, hogy többszöri időpont-módosítás után végül most, szeptembertől új, önálló központi hivatal – az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) – veszi át a betegjogok érvényesítését.

(forrás: Vasárnapi Hírek)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés